اطلاعات عمومی

ارتقای اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی

ارتقای اطلاعات عمومی

۹ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

بنابراین، شما فکر می کنید که در مورد زیبایی متخصص هستید؟ آیا می دانید چگونه محصولات را به درستی اعمال کنید و از ابزارها استفاده کنید؟ این عالی است، اما شما از یادگیری چیزهایی که می تواند بهبود یابد فاصله دارید. سعی کنید به نکات زیر توجه کنید تا با مجموعه مهارت های خود کار بیشتری پیدا کنید.
اگر پوست روشنی دارید یا موهای روشنی دارید، بهتر است ابروهای خود را رنگ کنید. این کار رنگ ابروهای شما را افزایش می دهد و توجه را به چشم ها و ابروهای شما جلب می کند. می توانید به تنهایی ابروهای خود را رنگ کنید و می توانید آن را در اکثر فروشگاه های زیبایی پیدا کنید.
بهترین راه برای نشان دادن رنگ چشم استفاده از سایه چشم در رنگ های مکمل است. برای چشم های آبی یا خاکستری، زرد و نارنجی ایده آل هستند. خط چشم و ریملی را امتحان کنید که قهوه‌ای تیره است و ته‌هایی از مایل به قهوه‌ای، آجری یا بنفش تیره دارد. این رنگ‌ها باعث می‌شوند رنگ‌های آبی به وضوح برجسته شوند.
برای بزرگتر نشان دادن چشم های کوچک، خط چشم پایینی خود را با یک خط چشم سفید یا هلویی بپوشانید. با روشن کردن رنگ خط آب خود به طوری که با قسمت سفید چشم شما ترکیب بهتری داشته باشد، می توانید این توهم را ایجاد کنید که چشمان شما بزرگتر و روشن تر از آنچه واقعا هستند هستند.

 

زیبایی طبیعی


تیره شدن مژه های خیلی روشن واقعاً می تواند چشم ها را باز کند و تأثیر قابل توجهی روی رنگ چشم بگذارد. از استفاده از ریمل مشکی که ممکن است روی مژه های روشن و در برابر رنگ موهای روشن تر بسیار خشن به نظر برسد خودداری کنید. درعوض، می توانید آنها را به صورت حرفه ای رنگ آمیزی کنید یا می توانید از مداد قهوه ای برای خط چشم خود استفاده کنید.
لازم نیست پول زیادی را برای یک ماسک نرم کننده عمیق فانتزی خرج کنید. دستور العمل های زیادی وجود دارد که می توانید در خانه درست کنید که شامل غذاهای پر از مواد مغذی است که برای موهای شما عالی هستند. یکی از آنها شامل توت فرنگی له شده و سس مایونز کافی برای تهیه خمیر قابل پخش است. بگذارید ۱۰ دقیقه روی موهای خیس بماند و آبکشی کنید.
وقتی صبح برای اولین بار از خواب بیدار می شوید باید خود را نوازش کنید. بهترین راه برای شروع روزتان با پای راست این است که برای مسواک زدن موهایتان، شستن صورت و مسواک زدن وقت بگذارید. اگر می خواهید زیبا بمانید، نیازهای خود را نادیده نگیرید.
ورزش را در زندگی روزمره خود بگنجانید. حرکت روزانه شما را سالم و جوان نگه می دارد. این یک بخش حیاتی از هر رژیم زیبایی است. شما باید حداقل 15-20 دقیقه هر روز ورزش کنید! شما باید فعال بمانید، این فقط به معنای تمیز کردن خانه یا قدم زدن در اطراف محله است.
ابرو
قبل از خواب از وازلین برای ابروهای خود استفاده کنید. این کار آنها را مرطوب می کند و آنها را درخشان تر نشان می دهد. به هر حال اجازه ندهید وازلین سایر قسمت های صورت شما را لمس کند، زیرا می تواند به آکنه کمک کند.
رنگ موی شما باید بر روی بهترین رنگ های آرایشی تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر شما یک سبزه هستید، می توانید از سایه چشم ماهاگونی تیره به عنوان یک ابزار چندوظیفه ای استفاده کنید. می توان از آن برای پرکردن ابروهای کم پشت، خط مژه بالایی و حتی پوشاندن ریشه های خاکستری روی خط مو استفاده کرد.
مراقب باشید که ابروهایتان را بیش از حد موچین نکنید. کندن بیش از حد مکرر می تواند منجر به مناطقی شود که مو از رشد مجدد خودداری می کند و در نتیجه لکه های طاسی ایجاد می شود. اگر قبلاً در ابروهای خود لکه‌های خالی ایجاد کرده‌اید، در حین استفاده از یک محصول برای رشد مجدد مو، آن‌ها را به طور موقت با مداد ابرو پر کنید.
اگر مشکل سیاهی زیر چشم دارید، قوس ابروی خود را بردارید. قوس ابروهای شما می تواند حالت دایره ای به اطراف چشم شما ایجاد کند. این می تواند هر حلقه سیاهی را که ممکن است قبلاً داشته باشید اغراق کند. برای رفع این مشکل، فقط ابروهای خود را موچین کنید تا صاف تر شوند.
اگر برای هیچ چیز دیگری وقت ندارید، روی ابروهای خود تمرکز کنید. گاهی اوقات ممکن است زمانی برای آرایش کردن خود نداشته باشید. این خوبه. با این حال، اگر هنوز هم می‌خواهید نگاهی به هم داشته باشید، سعی کنید روی ابروهای خود تمرکز کنید. آنها را شکل دهید، برس بزنید و حتما آنها را پر کنید. ابروها اغلب کانون صورت شما هستند.
اگر به دنبال درخشش طبیعی ابروها و مژه های خود هستید، ژله نفتی ابزاری عالی برای استفاده است. مقداری را قبل از خواب، هر شب بمالید. وقتی از خواب بیدار می شوید، حتما به یاد داشته باشید که آن را بشویید. این کار مژه ها و ابروهای شما را در تمام طول روز براق نگه می دارد.

 

مطالعه بیشتر: ابروهای من چه قدر سریع رشد خواهند کرد؟


استفاده از وازلین بر روی ابروها و مژه های شما فواید متفاوتی خواهد داشت. اگر شب ها قبل از رفتن به رختخواب از آن استفاده کنید، با داشتن مژه ها و ابروهایی که بسیار براق تر هستند، سود خواهید برد. اگر از وازلین برای آماده سازی خط ابرو استفاده کنید، متوجه خواهید شد که ابروهای شما بهتر در جای خود باقی می مانند.
در حالی که ممکن است شما یک آرایشگر شایسته باشید، برای تبدیل شدن به یک آرایشگر عالی نیاز به زمان و تمرین دارد. شما باید بدانید که هیچ وقت یاد نگرفته اید یا اینکه چه کاری می توانید برای بهبود مهارت های خود انجام دهید. با در نظر گرفتن نکات قبلی، شما در راه تبدیل شدن به یک آرایشگر عالی هستید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۰۰ ، ۱۲:۲۹
ziba zibaro

همه می خواهند به بهترین شکل ظاهر شوند و احساس زیبایی داشته باشند. با این حال، با سبک زندگی پرمشغله امروزی، گاهی اوقات پیدا کردن زمان برای یک روال زیبایی کامل دشوار است. خبر خوب این است که احساس زیبا بودن لازم نیست همیشه طول بکشد. در این مقاله، نکاتی را بررسی می کنیم که به شما کمک می کند در کوتاه ترین زمان به زیبایی برسید.
می توانید با افزودن لاک پاک کن به بطری، لاکی را که خشک و چسبناک شده است، نجات دهید. حتما آن را خوب تکان دهید تا کاملا مخلوط شود. با این کار می توانید یکی دو بار دیگر از این پولیش استفاده کنید.
یک نکته عالی در مورد زیبایی این است که آرایش را دیر انجام ندهید. اغلب اوقات افراد تازه کار تمایل به آرایش بیش از حد دارند و به همین دلیل ظاهر خود را بدتر می کنند. از آرایش کم استفاده کنید، و متوجه خواهید شد که هر جا که می روید، سر پسران را برمی گردانید.
چشمان خود را با این ظاهر طبیعی روشن کنید: یک سایه چشم روشن و با رنگ خنثی روی کل پلک بالایی خود بزنید. به دنبال رنگ های شنی، خاکی، بژ یا حنایی باشید. این کار هرگونه قرمزی روی پلک های شما را خنثی می کند، که می تواند شما را مسن تر و خسته نشان دهد. با لکه دار کردن سایه تیره تر روی درب ها فقط در چین، جذابیت بیشتری به آن ببخشید.
اگر فقط کمی سایه چشم سفید براق روی کمان کوپید خود قرار دهید، می توانید توهم لب های بزرگتر را ایجاد کنید. این به شما یک هایلایت می دهد تا نور آن را جلب کند و لب بالایی شما کمی پرتر به نظر برسد.
به موهای خود حجم دهید. شما می توانید به راحتی این کار را با سشوار کشیدن موهای خود به صورت وارونه به مدت حداقل 10 دقیقه انجام دهید. وقتی موهایتان خشک شد، هوای خنکی به آن بدهید تا حجم آن را تنظیم کند. فقط با این کار می توانید موهایتان را پرپشت و حجم بیشتری دهید.
برای داشتن موهایی زیبا، روغن را به برنامه مراقبت از موهای خود اضافه کنید. می‌توانید هر روز صبح با افزودن چند قطره روغن به موهای‌تان، موهایتان را درخشان‌تر، کمتر وز کرده و سفیدی را بپوشانید. روغن های خوب برای استفاده روغن های کرچک، رزماری یا کنجد هستند. همه آنها مقرون به صرفه و در دسترس هستند.
از پراکسید هیدروژن برای درمان ناخن های زرد استفاده کنید. هیچ چیز در مورد زرد شدن ناخن ها زیبا نیست. برای رفع این مشکل، پنبه را در پراکسید آغشته کنید و سپس هر ناخن را برای چندین ضربه پاک کنید. بگذارید چند دقیقه روی ناخن هایتان بماند. ناخن های خود را بشویید و عدم وجود رنگ زرد را تحسین کنید.

 

شستشوی مو


ابرو
عصای ریمل یکبار مصرف که اغلب توسط آرایشگران به عنوان "اسپولی" شناخته می شوند، ابزاری ارزان و موثر برای کیت آرایش شما هستند. این برس های کوچک برای شکستن توده های مژه و پاک کردن ریمل اضافی بدون خراب شدن آرایش شما مفید هستند. در حالت قیچی، می توان از آنها برای اصلاح ابروهای شما نیز استفاده کرد. آنها باید پس از هر بار استفاده دور ریخته شوند.
اگر پوست روشنی دارید یا موهای روشنی دارید، بهتر است ابروهای خود را رنگ کنید. این کار رنگ ابروهای شما را افزایش می دهد و توجه را به چشم ها و ابروهای شما جلب می کند. می توانید به تنهایی ابروهای خود را رنگ کنید و می توانید آن را در اکثر فروشگاه های زیبایی پیدا کنید.
قبل از خواب به ابروهای خود وازلین بزنید. این به شما ابروهایی سالم و درخشان می دهد. مراقب باشید وازلین را در جای دیگری روی صورت خود پخش نکنید تا از جوش زدن آکنه جلوگیری کنید.
ابروهای کم رنگ یا کم پشت را می توان به سرعت و به راحتی پر کرد تا پرپشت تر و پرپشت تر به نظر برسد. از یک چوب ریمل یکبار مصرف استفاده کنید تا سایه چشم قهوه ای تیره یا ریمل را روی ابروها بکشید، سپس با یک برس یکبار مصرف دیگر آن را شانه کنید تا رنگ صاف شود و توده ها از بین بروند.

 

مطالعه بیشتر: ابروهای من چه قدر سریع رشد خواهند کرد؟


اگر مشکل سیاهی زیر چشم دارید، قوس ابروی خود را بردارید. قوس ابروهای شما می تواند حالت دایره ای به اطراف چشم شما ایجاد کند. این می تواند هر حلقه سیاهی را که ممکن است قبلاً داشته باشید اغراق کند. برای رفع این مشکل، فقط ابروهای خود را موچین کنید تا صاف تر شوند.
رنگ کردن ابروها ارزش وقت گذاشتن را دارد. می توانید این کار را با مداد ابرو هنگام آرایش انجام دهید یا یک سالن می تواند آنها را با رنگ دائمی رنگ آمیزی کند. رنگ کردن قهوه‌ای باعث می‌شود چشم‌هایتان شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر برسند.
برای کمک به برداشتن ابروها، می‌خواهید موچین را در حالت عمودی در کنار بینی خود نگه دارید. سپس موچین را در امتداد ابروهای خود حرکت دهید و به راحتی خواهید دید که قوس شما باید از کجا شروع و متوقف شود. این باعث می شود که شما با فرم طبیعی ابروهای خود باقی بمانید.
زیبا بودن چیزی است که همه ما آرزوی آن را داریم. همه ما می خواهیم بهترین احساس و به نظر رسیدن خود را داشته باشیم، اما همه ما ساعاتی برای صرف یک روال زیبایی نداریم. در این مقاله، ما برخی از بهترین نکات را برای دستیابی به ظاهر بهینه خود در کمترین زمان مورد بحث قرار داده ایم. شما به راحتی می توانید برخی از این نکات را در برنامه روزانه خود بگنجانید و از امروز احساس زیبایی کنید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۰۰ ، ۱۲:۲۶
ziba zibaro

زیبا بودن چیزی است که بیشتر مردم آرزوی آن را دارند. داشتن زیبایی های طبیعی مفید و شگفت انگیز است، اما در واقعیت نادر است. بیشتر مردم باید برای زیبایی خود تلاش کنند و این کاری است که هر روز انجام می دهند. این مقاله به شما توصیه های کاربردی در مورد زیبایی می دهد.

اگر با تحریک، خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر مبارزه می کنید، می توانید از ماست برای از بین بردن پوسته ها و حفظ خارش پوست سر خود استفاده کنید. به سادگی یک ماست یونانی یا لبنی ساده را روی پوست سر خود ماساژ دهید، سپس اجازه دهید بیش از 15 دقیقه بماند. پس از شستشو، باید متوجه پوسته پوسته شدن و خارش کمتری شوید.

هنگامی که لاک ناخن شروع به ضخیم شدن کرد، می توانید چند قطره پاک کننده لاک ناخن را به بطری اضافه کنید تا نازک شود. پس از افزودن لاک پاک کن، بطری را به خوبی تکان دهید تا کاملا مخلوط شود و مانیکور خود را طبق معمول ادامه دهید. شما باید بتوانید چندین برنامه دیگر را از بطری دریافت کنید.

 

توصیه های زیبایی

 

می‌توانید چانه‌ای دوتایی نامطلوب را با برس زدن روی یک رژگونه پودری قهوه‌ای گلگون در امتداد خط فکتان از گوش‌ها تا چانه‌تان استتار کنید. سپس، از یک پودر سبک و شفاف روی چانه طبیعی خود استفاده کنید و کل ناحیه را به خوبی مخلوط کنید. این ممکن است کمی تمرین نیاز داشته باشد، اما زمانی که به درستی انجام شود، تفاوت قابل توجهی ایجاد می کند.

بعد از سشوار کردن موهایتان اجازه دهید خنک شوند. خنک شدن موهایتان به تنظیم مدل موهایتان کمک می کند. اگر موهای شما برای نگه داشتن هر مدلی مشکل دارد، سعی کنید از اسپری مو در حین سشوار کردن، استفاده از اتوهای فر یا غلتک های داغ استفاده کنید. این باعث می شود که مدل موهای شما ثابت بماند.

لازم نیست پول زیادی را برای یک ماسک نرم کننده عمیق فانتزی خرج کنید. دستور العمل های زیادی وجود دارد که می توانید در خانه درست کنید که شامل غذاهای پر از مواد مغذی است که برای موهای شما عالی هستند. یکی از آنها شامل توت فرنگی له شده و سس مایونز کافی برای تهیه خمیر قابل پخش است. بگذارید ۱۰ دقیقه روی موهای خیس بماند و آبکشی کنید.

برای داشتن موهایی براق، رنگارنگ، غنی و زیبا، مهم است که موهای خود را به طور مرتب با یک شامپوی خوب و کم چرب بشویید. این تنها راه برای جلوگیری موثر از شوره سر و سایر بیماری های مرتبط با مو است. مطمئن شوید که موهای خود را هر هفته با سرکه سیب آبکشی کنید تا مواد شیمیایی موجود در شامپو را بشویید.

ابرو

قبل از خواب، کمی وازلین به ابروهای خود بزنید. ابروهای شما ظاهری براق و بهبود یافته خواهند داشت. وازلین را در جای دیگری نخورید، زیرا ممکن است باعث جوش شود.

رنگ موی شما باید بر روی بهترین رنگ های آرایشی تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر شما یک سبزه هستید، می توانید از سایه چشم ماهاگونی تیره به عنوان یک ابزار چندوظیفه ای استفاده کنید. می توان از آن برای پرکردن ابروهای کم پشت، خط مژه بالایی و حتی پوشاندن ریشه های خاکستری روی خط مو استفاده کرد.

ابروهای کم رنگ یا کم پشت را می توان به سرعت و به راحتی پر کرد تا پرپشت تر و پرپشت تر به نظر برسد. از یک چوب ریمل یکبار مصرف استفاده کنید تا سایه چشم قهوه ای تیره یا ریمل را روی ابروها بکشید، سپس با یک برس یکبار مصرف دیگر آن را شانه کنید تا رنگ صاف شود و توده ها از بین بروند.

اگر مشکل سیاهی زیر چشم دارید، قوس ابروی خود را بردارید. قوس ابروهای شما می تواند حالت دایره ای به اطراف چشم شما ایجاد کند. این می تواند هر حلقه سیاهی را که ممکن است قبلاً داشته باشید اغراق کند. برای رفع این مشکل، فقط ابروهای خود را موچین کنید تا صاف تر شوند.

اگر برای هیچ چیز دیگری وقت ندارید، روی ابروهای خود تمرکز کنید. گاهی اوقات ممکن است زمانی برای آرایش کردن خود نداشته باشید. این خوبه. با این حال، اگر هنوز هم می‌خواهید نگاهی به هم داشته باشید، سعی کنید روی ابروهای خود تمرکز کنید. آنها را شکل دهید، برس بزنید و حتما آنها را پر کنید. ابروها اغلب کانون صورت شما هستند.

اگر به دنبال درخشش طبیعی ابروها و مژه های خود هستید، ژله نفتی ابزاری عالی برای استفاده است. مقداری را قبل از خواب، هر شب بمالید. وقتی از خواب بیدار می شوید، حتما به یاد داشته باشید که آن را بشویید. این کار مژه ها و ابروهای شما را در تمام طول روز براق نگه می دارد.

رنگ ابرو یک راه عالی برای بهتر دیده شدن است. می توانید خودتان با مداد این کار را انجام دهید. از طرف دیگر، ممکن است یک درمان سالنی برای رنگ کردن دائمی آنها انجام دهید. رنگ کردن قهوه‌ای باعث می‌شود چشم‌هایتان شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر برسند.

مطالعه بیشتر: ابروهای من چه قدر سریع رشد خواهند کرد؟

ابروهای خود را به صورت حرفه ای وکس یا کوتاه کنید. ابروها اغلب نادیده گرفته می شوند، اما می توانند چهره را مانند هیچ چیز دیگری شکل دهند. مجله ها را نگاه کنید و شکل های ابرویی که فکر می کنید برای شما مناسب است را بیابید و آنها را به یک متخصص بدهید تا ایده ای از آنچه شما به دنبال آن هستید داشته باشد. متوجه خواهید شد که ابروهای شما مرتب تر به نظر می رسند و چهره شما چشمگیرتر به نظر می رسد.

اگرچه ممکن است کمی کار نیاز داشته باشد، اما تلاش برای زیبا به نظر رسیدن کاری است که هر فردی می تواند انجام دهد. بیشتر به نحوه مراقبت از خود بستگی دارد. از توصیه هایی که این مقاله به شما داده است در مورد زیبایی خود استفاده کنید - هر کسی می تواند با کمی تلاش خود را بهبود بخشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۰۰ ، ۱۲:۲۴
ziba zibaro

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است یک فرد ابروهای خود را از دست بدهد. موچین بیش از حد، سالها اپیلاسیون و حتی تراشیدن از دلایل رایج کم پشتی یا از دست دادن ابروها هستند.

همچنین تعدادی از دلایل پزشکی برای ریزش موی ابرو وجود دارد، از جمله موارد زیر:

  • آلوپسی آره آتا
  • عدم تعادل هورمونی
  • کمبودهای تغذیه ای

ریزش موی ابرو نیز یکی از عوارض شایع شیمی درمانی است.

علت اصلی ریزش ابرو، سن شما و سایر عوامل ممکن است در تعیین مدت زمان برای رشد مجدد ابروها نقش داشته باشند. طبق تحقیقات منبع معتبر، ابروها معمولاً در عرض چهار تا شش ماه رشد می کنند.

اصلاح ابرو بعد از کاشت ابرو

آیا ابروها دوباره رشد می کنند؟

زمانی اعتقاد بر این بود که وقتی ابروها تراشیده می شوند یا از بین می روند، دیگر رشد نمی کنند. با این حال، مگر اینکه شما یک بیماری زمینه ای داشته باشید که باعث ریزش مو شده است، ابروهای شما باید دوباره رشد کنند.

یک مطالعه معتبر که در سال 1999 منتشر شد، این افسانه را با نشان دادن اینکه ابروهای تراشیده شده به طور طبیعی رشد می کنند، رد کرد. در این مطالعه، یک ابروی پنج نفر تراشیده شد و ابروی دیگر برای مقایسه باقی ماند.

رشد مجدد طی شش ماه با استفاده از تصاویر گرفته شده در هر پیگیری ارزیابی شد. به استثنای یک شرکت‌کننده زن با ابروهای کم‌رنگ و کم‌رنگ که شش ماه کامل طول کشید تا به رشد مجدد کامل دست یابند - همه ابروهای شرکت‌کننده دیگر در عرض چهار ماه به حالت عادی برگشتند.

رشد مو از یک چرخه با سه مرحله پیروی می کند. فازها هماهنگ نیستند و برخی از موها در یک فاز بیشتر از بقیه می مانند.

ماندگاری کاشت ابرو

سه مرحله رشد مو عبارتند از:

  1. آناژن، مرحله رشد فعال
  2. کاتاژن، مرحله ای بین دو یا سه هفته که رشد متوقف می شود و فولیکول ها کوچک می شوند.
  3. تلوژن، مرحله استراحت و ریزش که در انتهای آن موهای پیرتر می ریزند تا فضا برای موهای جدید باز شود.

طول مو به مدت زمان فاز آناژن بستگی دارد. رشد ابروها کندتر از موهای سر است و فاز آناژن بسیار کوتاه تری دارد. رشد ابروها بین 0.14 میلی متر تا 0.16 میلی متر در روز است.

 

رشد ابرو

 

چگونه ابروهای خود را سریع رشد کنیم

هیچ راه حل سریعی برای رشد ابروهای شما وجود ندارد. سن، ژنتیک و هورمون ها عواملی هستند که بر سرعت رشد ابروهای شما تأثیر می گذارند. بسته به علت ریزش مو، ممکن است لازم باشد با یک پزشک در مورد درمان هر گونه بیماری زمینه ای که در ریزش ابروی شما نقش داشته است صحبت کنید.

کارهایی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید که ممکن است به رشد ابروهایتان کمک کند.

رژیم غذایی متعادل

خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل ممکن است کمک کند. مو بیشتر از پروتئین تشکیل شده است و مطالعات حیوانی نشان داده است که عدم دریافت پروتئین کافی می تواند باعث ریزش مو شود.

برخی ویتامین‌ها، از جمله ویتامین‌های B و ویتامین‌های A، B، C و D نیز با رشد مو مرتبط هستند. سبزیجات با برگ های تیره مانند اسفناج و کلم پیچ منابع عالی این ویتامین ها هستند. گوشت و لوبیا منابع پروتئینی عالی هستند.

رفع ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو

اهن

کم خونی فقر آهن یکی از علل شایع ریزش مو است که می تواند بر روی ابروها نیز تاثیر بگذارد. دریافت آهن کافی در رژیم غذایی ممکن است به رشد سریعتر ابروهای شما کمک کند. شما می توانید با خوردن غذاهای سرشار از آهن مانند غلات غنی شده با آهن، لوبیا سفید و اسفناج، دریافت آهن خود را افزایش دهید.

بیوتین

بیوتین که به عنوان ویتامین H نیز شناخته می شود، بخشی از خانواده ویتامین B است. مکمل های بیوتین برای رشد مو بسیار محبوب شده اند. تحقیقات در مورد بیوتین برای رشد مو محدود است، اما شواهد کمی وجود دارد که افزایش مصرف بیوتین ممکن است باعث رشد مو شود.

برای افزایش مصرف بیوتین، می توانید غذاهای غنی از بیوتین مانند گوشت اندام، آجیل و غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مکمل های بیوتین نیز به صورت تجاری در دسترس هستند.

از کندن، اپیلاسیون و نخ زدن خودداری کنید

اگر می خواهید ابروهایتان دوباره رشد کنند، باید از موچین کردن، اپیلاسیون یا هر نوع دیگر از برداشتن موهای زائد خودداری کنید. این به موهای ابروی شما فرصت رشد کامل را می دهد.

روغن کرچک

روغن کرچک سال هاست که به عنوان یک درمان خانگی طبیعی برای ریزش مو استفاده می شود و در سال های اخیر برای ابروها و مژه ها محبوب شده است.

مطالعات علمی زیادی وجود ندارد که ثابت کند روغن کرچک می تواند مو را دوباره رشد دهد، اما ترکیب اصلی روغن کرچک - اسید ریسینولئیک - با رشد مجدد مو مرتبط است. حداقل، می تواند ابروهای شما را مرطوب نگه دارد، که ممکن است به جلوگیری از شکستگی کمک کند.

سرم های ابرو

تعدادی سرم ابرو موجود است که گفته می شود به رشد سریعتر و پرپشت تر ابروها کمک می کند. در حالی که این ادعاها از نظر علمی ثابت نشده اند، ممکن است ارزش یک شات را داشته باشند. خرید سرم های رشد ابرو.

بیماتوپروست (لاتیس)

Latisse دارویی است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای تقویت رشد مژه تایید شده است که به عنوان راهی برای رشد ابروها نیز امیدوار کننده است. اگرچه هنوز برای استفاده در ابرو تایید نشده است، اما شواهدی وجود دارد که یک یا دو بار در روز استفاده شود، محلول بیماتوپروست 0.03٪ می تواند به رشد مجدد ابروها کمک کند.

ترمیم کاشت ابرو

عوامل خطر

چندین چیز وجود دارد که می تواند در سرعت رشد ابروهای شما اختلال ایجاد کند. این شامل:

  • موچین و اپیلاسیون
  • تروما، مانند بریدگی، سوختگی و آسیب های دیگر به فولیکول های موی ابرو شما
  • استرس و اضطراب
  • بارداری
  • سالخورده
  • بیماری تیرویید
  • بیماری های پوستی، مانند اگزما و پسوریازیس
  • آرایش تند

ریزش ابرو در اثر شیمی درمانی

به گفته منبع مورد اعتماد جامعه سرطان آمریکا، داروهای شیمی درمانی به فولیکول های مو آسیب می رساند که باعث ریزش مو می شود. این به این دلیل است که شیمی درمانی تمام سلول های بدن را که به سرعت تقسیم می شوند، از جمله سلول هایی که مسئول رشد مو هستند، هدف قرار می دهد و به آنها آسیب می رساند.

همه کسانی که از داروهای شیمی درمانی استفاده می کنند موهای خود را از دست نمی دهند. اینکه کدام مو و میزان ریزش در افراد مختلف متفاوت است - حتی در مورد همان داروها. برخی از داروها باعث ریزش مو در سراسر بدن از جمله ابروها می شوند، در حالی که برخی دیگر فقط باعث ریزش مو در پوست سر می شوند.

ریزش مو در اثر شیمی درمانی معمولا موقتی است. ابروها و سایر موها اغلب حتی قبل از پایان درمان شروع به رشد می کنند.

در بیشتر مواقع، ابروها دوباره رشد می کنند، اما سرعت رشد آنها به سن و سلامت کلی شما بستگی دارد. کمی صبر، پرهیز از کندن و اپیلاسیون و تغییر رژیم غذایی ممکن است تمام چیزی باشد که نیاز دارید.

یک بیماری زمینه ای می تواند باعث ریزش ابروهای شما یا جلوگیری از رشد صحیح آنها شود. اگر موهای ابروهای شما ریزش کردند و بدون هیچ دلیل واضحی رشد نکردند، با پزشک صحبت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۰۰ ، ۱۲:۱۷
ziba zibaro

آیا به دنبال راه های ساده ای برای بهبود ظاهر خود هستید؟ شما جای درست آمده اید! این مقاله به شما نکاتی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند جذاب تر به نظر برسید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.
شستن با یک پاک کننده ملایم حداقل یک بار در روز کلیدی است. مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، همیشه باید قبل از شروع روتین تمیز کردن آرایش خود را پاک کنید. اگر صورت خود را به درستی تمیز نکنید، می تواند باعث مسدود شدن منافذ و اغلب آکنه شود.
وقتی ناخن هایتان را سوهان می کشید، مطمئن شوید که فقط در یک جهت سوهان نزنید. این می تواند به ناخن های شما فشار وارد کند و باعث ضعیف شدن، نازک شدن و شکستن آن ها شود.
قرمزی چشم ها شما را خسته و فرسوده نشان می دهد. یک بطری قطره چشمی را در کیف خود حمل کنید و در صورت نیاز مجدداً در طول روز استفاده کنید. در خانه، یک بطری قطره چشمی را در یخچال نگهداری کنید تا وقتی یک روز در یک دفتر خشک و دارای تهویه مطبوع به خانه برگشتید، چشمانتان شاداب شود.
رنگ موی شما باید بر روی بهترین رنگ های آرایشی تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر شما یک سبزه هستید، می توانید از سایه چشم ماهاگونی تیره به عنوان یک ابزار چندوظیفه ای استفاده کنید. می توان از آن برای پرکردن ابروهای کم پشت، خط مژه بالایی و حتی پوشاندن ریشه های خاکستری روی خط مو استفاده کرد.

 

کیف آرایشی


زمانی که روغن نارگیل به همین خوبی عمل می کند، قیمت های گزافی برای مرطوب کننده های تجاری صورت پرداخت نکنید. روغن نارگیل فواید بسیاری از جمله کاهش چین و چروک و خطوط ریز دارد و در عین حال پوست شما را صاف تر می کند. به عنوان یک مزیت اضافه، روغن نارگیل همچنین به پسوریازیس، آکنه و اگزما کمک می کند.
به جای اینکه رژ لب را مستقیماً از لوله روی لب‌هایتان بمالید، روی یک برس لب خوب سرمایه‌گذاری کنید. این به شما این امکان را می دهد که شکل واضح تری ایجاد کنید که اطراف دهان لکه دار یا لکه نشود. بالا بکشید، سپس انگشت خود را از میان لب های خود بکشید تا از لکه شدن رژ لب روی دندان هایتان جلوگیری کنید.
برای اینکه چشم‌های نزدیک از هم دورتر به نظر برسند، آرایش چشم‌تان را انجام دهید تا روی لبه‌های بیرونی چشم‌تان خم‌تر شود. از سایه چشم روشن در نیمه داخلی چشم خود و یک سایه تیره تر در نیمه بیرونی استفاده کنید و این دو را به طور یکپارچه در وسط با هم ترکیب کنید. سپس برای تکمیل ظاهر، خط چشم و ریمل خود را بزنید تا در گوشه بیرونی سنگین‌تر شود. این باعث می شود این توهم ایجاد شود که چشمان شما بیشتر از هم فاصله دارند.
ابرو
اگر پوست روشنی دارید یا موهای روشنی دارید، بهتر است ابروهای خود را رنگ کنید. این کار رنگ ابروهای شما را افزایش می دهد و توجه را به چشم ها و ابروهای شما جلب می کند. می توانید به تنهایی ابروهای خود را رنگ کنید و می توانید آن را در اکثر فروشگاه های زیبایی پیدا کنید.
مراقب باشید، ابروهای خود را بیش از حد موچین نکنید. کندن بیش از حد مکرر می تواند منجر به مناطقی شود که مو از رشد مجدد خودداری می کند و در نتیجه لکه های طاسی ایجاد می شود. اگر قبلاً در ابروهای خود لکه‌های خالی ایجاد کرده‌اید، در حین استفاده از یک محصول برای رشد مجدد مو، آن‌ها را به طور موقت با مداد ابرو پر کنید.
اگر برای هیچ چیز دیگری وقت ندارید، روی ابروهای خود تمرکز کنید. گاهی اوقات ممکن است زمانی برای آرایش کردن خود نداشته باشید. این خوبه. با این حال، اگر هنوز هم می‌خواهید نگاهی به هم داشته باشید، سعی کنید روی ابروهای خود تمرکز کنید. آنها را شکل دهید، برس بزنید و حتما آنها را پر کنید. ابروها اغلب کانون صورت شما هستند.

 

مطالعه بیشتر: ابروهای من چه قدر سریع رشد خواهند کرد؟


ممکن است یک راه حل واضح به نظر برسد، اما مرتب نگه داشتن ابروهای شما می تواند ظاهر مردان و زنان را بهبود بخشد. شما باید از ابروهای خود مراقبت کنید و همیشه باید دو تا از آنها وجود داشته باشد. به سادگی با کوتاه نگه داشتن ابروهای خود، بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرید.
برای کمک به برداشتن ابروها، می‌خواهید موچین را در حالت عمودی در کنار بینی خود نگه دارید. سپس موچین را همراه با ابروهای خود حرکت دهید و به راحتی خواهید دید که قوس شما باید از کجا شروع و متوقف شود. این باعث می شود که شما با فرم طبیعی ابروهای خود باقی بمانید.
ابروهای خود را به صورت حرفه ای وکس یا کوتاه کنید. ابروها اغلب نادیده گرفته می شوند، اما می توانند چهره را مانند هیچ چیز دیگری شکل دهند. مجله ها را نگاه کنید و شکل های ابرویی که فکر می کنید برای شما مناسب است را بیابید و آنها را به یک متخصص بدهید تا ایده ای از آنچه شما به دنبال آن هستید داشته باشد. متوجه خواهید شد که ابروهای شما مرتب تر به نظر می رسند و چهره شما چشمگیرتر به نظر می رسد.
ابروهای پرپشت هرگز شیک نیستند، با این حال داشتن ابروهای خیلی نازک هم شیک نیست. مطمئن شوید که طول ابروها برای جلب توجه مثبت به چشمان شما مناسب است. وقتی ابروهایتان را موچین می کنید، به جای موهای بزرگ، روی موهای کوچک تمرکز کنید.
مهم نیست که روی چه جنبه هایی از خودتان کار کنید، توصیه های این مقاله به شما کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. تلاش بیشتر برای ظاهرتان می تواند راهی عالی برای تقویت عزت نفس شما و نازپروردن خود باشد. به زودی، هر جا که می روید، با تعارف و تعارف مواجه خواهید شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۰۰ ، ۱۲:۱۳
ziba zibaro

 

این نکات و ترفندهای نگهداری لوازم خانگی به شما کمک می کند تا ارزش پول خود را بدست آورید. بنابراین به خاطر داشته باشید که این صفحه را برای تمیز کردن بهاره خود نشانه گذاری کنید!

نکات نگهداری لوازم خانگی برای صرفه جویی در چند دلار

اعتراف می‌کنم، از هر نکته‌ای که مربوط به نگهداری لوازم خانگی بود، چشم پوشی می‌کردم، زیرا دوست نداشتم با این لوازم سروکار داشته باشم. اما دیر یا زود، هزینه تجهیزات جدید همراه با قبض یک تعمیرکار شروع به ضربه زدن به کیف پول ما کرد. بعد از این اتفاق، تصمیم گرفتم با کمک برخی از ترفندهای تعمیر و نگهداری، لوازم خانگی خود را بیشتر دوام بیاورم که من و شوهرم، دیو، خودمان می توانیم انجام دهیم.

آنها می گویند یخچال ها و فریزرها بیش از 10 سال عمر می کنند. برای اینکه به شما کمک کند سال ها را کامل کنید، مطمئن شوید که به طور مرتب واشرهای لاستیکی موجود در درب های یخچال و فریزر خود را بررسی می کنید. هر چند وقت یکبار، مواد غذایی و باقی مانده ها را با مقداری آب و صابون پاک کنید و با حوله خشک کنید. این به درب ها کمک می کند که محکم ببندند و تمام هوای خنک داخل را برای غذای شما به دام بیندازند.

 

مایکروویو را تمیز کنید

پروژه های DIY » دانش و مهارت » ​​10 نکته و ترفند تعمیر و نگهداری لوازم خانگی که باید بدانید (INFOGRAPHIC)

10 نکته و ترفند نگهداری لوازم خانگی که باید بدانید (INFOGRAPHIC)

10 نکته و ترفند نگهداری و نظافت لوازم خانگی که باید بدانید (اینفوگرافیک)

این نکات و ترفندهای نگهداری لوازم خانگی به شما کمک می کند تا ارزش پول خود را بدست آورید. بنابراین به خاطر داشته باشید که این صفحه را برای تمیز کردن بهاره خود نشانه گذاری کنید!

 

نکات نگهداری لوازم خانگی برای صرفه جویی در چند دلار

اعتراف می‌کنم، از هر نکته‌ای که مربوط به نگهداری لوازم خانگی بود، چشم پوشی می‌کردم، زیرا دوست نداشتم با این لوازم سروکار داشته باشم. اما دیر یا زود، هزینه تجهیزات جدید همراه با قبض یک تعمیرکار شروع به ضربه زدن به کیف پول ما کرد. بعد از این اتفاق، تصمیم گرفتم با کمک برخی از ترفندهای تعمیر و نگهداری، لوازم خانگی خود را بیشتر دوام بیاورم که من و شوهرم، دیو، خودمان می توانیم انجام دهیم.

 

1. واشرهای لاستیکی یخچال را تمیز کنید

آنها می گویند یخچال ها و فریزرها بیش از 10 سال عمر می کنند. برای اینکه به شما کمک کند سال ها را کامل کنید، مطمئن شوید که به طور مرتب واشرهای لاستیکی موجود در درب های یخچال و فریزر خود را بررسی می کنید. هر چند وقت یکبار، مواد غذایی و باقی مانده ها را با مقداری آب و صابون پاک کنید و با حوله خشک کنید. این به درب ها کمک می کند که محکم ببندند و تمام هوای خنک داخل را برای غذای شما به دام بیندازند.

 

2. مایکروویو را تمیز کنید

مایکروویو ممکن است گاهی اوقات بسیار زیاد کار کند. این فقط به این معنی است که باید تمیز کردن آن را دو برابر کنید. با قرار دادن آب و تکه های لیمو در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو، بخار آب را تمیز کنید و بگذارید در مایکروویو گرم شود. بخار آب به آسان‌تر پاک کردن آن کمک می‌کند.

 

3. بوی ماشین ظرفشویی خود را تازه نگه دارید

به این نکته توجه کنید که هر هفته 1 فنجان سرکه را در ماشین ظرفشویی خود بشویید تا بوی آن تازه بماند. فقط مطمئن شوید که هنگام انجام این کار هیچ دیگ یا بشقاب در ماشین ظرفشویی ندارید.


4. فیلتر تهویه مطبوع را تمیز کنید

فیلترهای کولر گازی خود را هر دو تا چهار هفته یک بار برای جریان هوای مطلوب تمیز کنید. اگر فیلتر قابل استفاده مجدد دارید، آن را جاروبرقی بکشید تا کثیفی ها پاک شوند. از طرف دیگر، اگر یک فیلتر یکبار مصرف دارید، به سادگی آن را خارج کرده و با یک فیلتر جدید جایگزین کنید.

 

5. خرده های توستر خود را پاک کنید

اکثر مردم نمی دانند توسترها سینی خرده نان دارند. اگر بدون مراقبت رها شود و سرریز شود، می تواند به یک خطر آتش سوزی تبدیل شود. بسته به اینکه چند بار از توستر استفاده می کنید، بهتر است هفته ای یک بار سینی خرده نان را خالی کنید.

 

6. نشت اجاق گاز را تمیز کنید

مواد غذایی ریخته شده می تواند مانع روشن شدن مشعل اجاق گاز شود. برای رفع این مشکل، مسواک را بردارید و به آرامی نشت‌های جرقه زن را پاک کنید.

 

7. فیلتر آب خود را عوض کنید

با گذشت زمان، فیلترهای آب می توانند از رسوبات به دام بیفتند، که عبور آب را دشوار می کند. توصیه می شود فیلترها را هر 3 تا 6 ماه یا حتی زودتر تعویض کنید، به خصوص اگر قبلاً متوجه تغییر فشار و رنگ آب شده اید.

 

8. شیلنگ های ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید

با بررسی شیلنگ های ماشین لباسشویی از هرگونه سیل یا نشتی در اتاق لباسشویی خود جلوگیری کنید. مراقب هرگونه ترک، نقاط ضعیف و بدشکلی باشید. همچنین ایده خوبی است که شیلنگ ها را هر پنج سال یکبار تعویض کنید.

 

9. خشک کن لباس خود را گرم کنید

اگر فکر می‌کنید که خشک‌کن شما می‌تواند از کمی کمک اضافی برای گرم کردن لباس‌هایتان استفاده کند، راه‌حل می‌تواند رفع گرفتگی فیلتر پرز باشد. می‌توانید ابتدا با جاری کردن آب روی فیلتر، آن را آزمایش کنید. اگر آب را نگه می دارد، وقت آن است که تمیز کردن را شروع کنید. با استفاده از یک برس آشپزخانه سفت، فیلتر را با مقداری مایع لباسشویی و آب داغ بشویید.

 

10. تیغه های دفع خود را تیز نگه دارید

این هک نه تنها تیغه‌های شما را تیز نگه می‌دارد، بلکه رایحه‌ای با طراوت به زباله‌های شما نیز می‌دهد. آب و برش های لیمو را در سینی یخ بریزید و بگذارید تا یخ بزنند. پس از یخ زدن، تکه های یخ میوه ای را داخل آن بیندازید و دور ریختن خود را روشن کنید.

 

تعمیر و نگهداری لوازم خانگی یکی از ترفندهای کلیدی این تجارت برای صرفه جویی در هزینه است. نه تنها می توانید بسازید.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۰۰ ، ۱۶:۱۲
ziba zibaro

راهنمای خرید پمپ آب و بوستر پمپ

پمپ آب یک دستگاه مکانیکی برای حرکت یا انتقال مایعات با ایجاد اختلاف فشار به ارتفاع بالاتر یا پایین­‌تر، از طریق لوله­‌ها یا شیلنگ­‌ها می‌­باشد و در بسیاری از مکان‌­ها از جمله منازل، ادارات، مجتمع‌­های مسکونی، کارخانه‌­ها و... استفاده می­‌شود.

پمپ­‌های آب در انواع مختلفی طراحی و تولید شده که برای کاربردهای خاص بکار گرفته می­‌شوند. از طرفی جایی که مشکل نوسان فشار آب وجود داشته باشد عملکرد پمپ‌­ها دچار اشکال خواهد شد از این‌­رو از وسیله‌­ای بنام بوستر پمپ استفاده می‌­کنند. در این مقاله تصمیم داریم تا با در اختیار قرار دادن راهنمای خرید پمپ آب و بوستر پمپ به متقاضیان این دستگاه‌ها کمک کنیم تا بتوانند وسیله مورد نیاز خود را با توجه به هدفی که دارند انتخاب نمایند. حتی اگر شما جزو کسانی هستید که در حال حاضر به این وسیله نیاز ندارید خواندن راهنمای خرید پمپ آب و بوستر پمپ می­‌تواند در آینده برایتان مفید باشد.

نکاتی درباره پمپ آب

پمپ­‌ها با کاربردهای مختلف به انواع پمپ آب کشاورزی، پمپ آب صنعتی، پمپ شناور و... تقسیم­‌بندی می­‌شوند. برای انتخاب پمپ آب مناسب باید به دبی پمپ و هد پمپ توجه شود. برای درک این موضوع ابتدا به سراغ معنی این دو واژه می‌­رویم. منظور از دبی(آب‌دهی) مقدار یا حجمی از مایع می­‌باشد که در کل سیستم توسط پمپ در واحد زمان از یک نقطه مشخص جا به ­جا می­‌شود که علامت اختصاری آن Q می‌­باشد و واحد آن بر حسب مترمربع بر ثانیه یا گالن بر ساعت است. همچنین منظور از هد یا فشار پمپ نهایت ارتفاعی که یک پمپ قادر است در شرایط استاندارد مایعات را پمپاژ کند و واحد آن در پمپ­‌های سانتریفوژ(پرمصرف­‌ترین نوع پمپ در صنعت) برحسب متر بوده و به این معنی که پمپ تا چند متر می­‌تواند مایعات را به ارتفاع بالا ببرد و واحد اندازه‌­گیری در پمپ­‌های روتاری و جا به ­جایی مثبت، کیلو پاسگال است. 

اگر میزان دبی پمپ از حد نیاز بیشتر باشد مشکلاتی از قبیل هدر رفتن انرژی، ترکیدگی و نشتی لوله آب بوجود خواهد آمد و چنانچه میزان دبی یا حجم آب در پمپ آب کمتر از مقدار مصرف سیستم لوله‌­کشی باشد از میزان فشار آب کاسته شده که در این صورت پمپ باید بیشتر کار کند که این امر باعث می­‌شود تا به پمپ آب فشار زیادی تحمیل شود. قدرت پمپ یا قدرت اسب بخار پمپ آب از دیگر عوامل قابل توجه در زمان انتخاب این دستگاه است که هر چقدر میزان قدرت آن کمتر باشد توان و صدای پمپ آب نیز کمتر خواهد بود. همچنین توجه به راندمان پمپ که درصد انرژی وارد شده به پمپ را نشان می‌­دهد نیز اهمیت ویژه­‌ای دارد. برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید لازم است با راهنمای خرید پمپ آب و بوستر پمپ آشنایی بیشتری پیدا کنید.

برای خرید بوستر پمپ به چه نکاتی دقت کنیم؟

بوستر پمپ نوعی دستگاه است که بصورت موازی دو یا چند پمپ را به هم وصل متصل می­‌کند تا با کمترین انرژی و بالاترین راندمان دبی و هد مورد نیاز را تأمین کند. از این دستگاه برای مصارف آبیاری، مصارف کشاورزی، اطفاء حریق، استفاده در سیستم‌های خنک‌­کن، تغذیه برای سیستم‌های آب بهداشتی، تقویت ایستگاه‌­های فشار و خطوط انتقال آب، استفاده در واحدهای صنعتی و کارخانجات، آبرسانی ساختمان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، مدارس، سالن‌های تفریحی و ورزشی، مجتمع مسکونی و آپارتمانی و... استفاده می­‌شود. بوستر پمپ دارای انواع مختلفی می‌­باشد که با در نظر گرفتن نوع کاربریشان به بوستر پمپ دور متغیر که بهترین نوع آنها بوستر پمپ گریز از مرکز عمودی و افقی است و دور ثابت که بهترین آنها اسپلیت کیس و شناور است دسته‌­بندی می­‌شوند در سیستم‌­های آبرسانی و آبیاری در مجتمع­‌های مسکونی، تجاری و صنعتی از دور متغیر و در سیستم­‌های آتشنشانی و اطفاء حریق، کشاورزی، سیستم­‌های فیلتراسیون استخر شنا، امکانات تصفیه آب و پمپ­‌های زیر آب از دور ثابت استفاده می‌­کنند.

 

مزایای بوستر پمپ دور متغیر در مقایسه با دور ثابت

شامل کاهش فضای اشغال موتورخانه با حذف منبع دیافراگمی، کاهش هزینه‌­های سرویس و نگهداری، ثابت بودن کامل فشار سیستم، کاهش استهلاک کوپلینگ‌­ها و قطعات متحرک الکتروپمپ­‌ها، دارا بودن سیستم حفاظتی یکپارچه و ایمن، افزایش عمر مفید بوستر پمپ و اجزا تشکیل دهنده آن، دور ثابت به هنگام روشن شدن آنی الکتروپمپ‌­ها و کاهش هزینه­‌های مستمر برق مصرفی می‌­باشد. نکته دیگر اینکه در زمان خرید بوستر پمپ به هد و دبی مورد نیاز، تابلو کنترل فرمان و نوع الکتروپمپ مورد استفاده در بوستر پمپ آبرسانی توجه شود. همچنین توصیه می­‌شود در زمان خرید و نصب بوستر پمپ یک منبع هم خریداری شود و تا حد امکان مخازن و بوستر پمپ کنار هم نصب شوند و جهت حفظ ایمنی تابلوبرق بوستر پمپ را جایی نصب کنید که میزان رطوبت پایین باشد. لازم بذکر است برای اینکه منبع آ ب بطور مداوم پر باشد آب لوله کشی را به مخزن آب متصل می­‌کنند زیرا خالی بودن منبع باعث خرابی پمپ خواهد شد.

با توجه به آنچه که در بالا گفته شد پمپ آب و بوستر پمپ دو دستگاه می­‌باشند که مکمل یکدیگرند و بوستر پمپ به عنوان تقویت کننده در کنار پمپ آب عمل می‌­کند و تفاوت آنها در وسعت عملکردشان می‌­باشد بنابراین باید به میزان حجم و فشار آبی که باید پمپاژ شود دقت کرد. همچنین در انتخاب پمپ آب، شما با چندین انتخاب رو به­ رو هستید مانند نوع جتی، بشقابی، افقی، عمودی که برای اینکه بدانید چه نوع دستگاهی برایتان مناسب است بهتر است خواندن مقالات مختلف مربوط به راهنمای خرید پمپ آب و بوستر پمپ را از دست ندهید.

 

نکته آخر:

شرکت تلمبه موتور غرب یکی از شرکت­‌های معتبر با تجربه بیشتر از 4 دهه در زمینه عرضه کلیه تجهیزات و خدمات آبرسانی انواع پمپ، بوستر پمپ، الکتروموتور، کابل برق و... می­‌باشد که خدمات دیگری از قبیل مشاور نصب و راه­‌اندازی، عیب‌­یابی و تعمیر محصولات، مشاوره نگهداری محصولات، طراحی و ساخت انواع بوستر پمپ­‌های آبرسانی، آتشنشانی و صنعتی دورثابت و دور متغیر ارائه مشاوره و کارشناسی در زمینه‌­های مربوط به صنایع کشاورزی و صنعتی و موارد دیگر را به مشتریان خود جهت رضایتمندی آنان انجام می­‌دهد. جهت مشاهده محصولات و اطلاع از قیمت و همین‌طور کسب اطلاعات بیشتر می‌­توانید به سایت https://westpumpiran.com  مراجعه کنید.

 

www.aftabir.com

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۰۰ ، ۱۵:۴۲
ziba zibaro

 

پاسخ به چند سوال متداول در مورد ایمپلنت و کاشت دندان

اگر جزو افرادی هستید که قصد انجام ایمپلنت و کاشت دندان دارند، تا پایان با ما همراه باشید. در این مطلب به سؤال‌های متداول درمورد ایمپلنت دندان پاسخ خواهیم داد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برخی از افراد به دلایل مختلفی مانند کشیدن دندان، افزایش سن و غیره ممکن است یک یا چند دندان خود را از دست بدهند. از دست دادن دندان‌ها علاوه بر این که طرح لبخند و زیبایی چهره را دچار مشکل می‌کند، بر روی غذا خوردن و درست جویده شدن آن نیز تأثیر بدی می‌گذارد. در چنین شرایطی ایمپلنت دندان می‌تواند یک روش خوب و دائمی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته باشد. با فراگیر شدن این روش نوین دیگر کمتر کسی به سراغ روش قدیمی استفاده از دندان‌های مصنوعی متحرک می‌رود. در ذهن افرادی که قصد دارند از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند، همواره سؤال‌های متعددی شکل می‌گیرد. اگر جزء افرادی هستید که قصد انجام ایمپلنت و کاشت دندان دارند، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب به سؤال‌های متداول درمورد ایمپلنت دندان پاسخ خواهیم داد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان (Dental implants) از روش‌های درمانی در دندانپزشکی جهت جایگزین و پر کردن جای خالی دندان می‌باشد (به صورت عامیانه به روش دندانهای پیچ و مهره‌ای معروف است). اساس ایمپلنت دندان مدرن، پروسه‌ای بیولوژیک با نام ادغام استخوانی (استئواینتگریشن) است که در آن موادی مانند تیتانیوم ارتباطی محکم با استخوان ایجاد می‌کنند. در ابتدای امر ایمپلنت ثابت می‌شود، سپس ادغام استخوانی قابل انجام می‌شود و نهایتاً یک پروتز دندانی اضافه می‌شود. مدت زمان بهبود برای ادغام استخوان پیش از اتصال پروتز دندان به ایمپلنت یا عامل مجاوری که برای نگهداری پروتز دندان استفاده شده، متغیر می‌باشد.

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

بعد از کشیدن دندان بلافاصله باید فکری برای جایگزین کردن دندان از دست رفته کرد، زیرا جای خالی باعث کج شدن بقیه دندان‌ها، بروز مشکل در جویدن و کاهش زیبایی فرد می‌شود. با انجام ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان، از بروز این مشکلات پیشگیری می‌شود. یکی دیگر از مزایای این روش افزایش اعتماد به نفس افراد است. دندان‌های کاشته شده کاملاً به دندان طبیعی شباهت دارند و فرد به راحتی می‌تواند لبخند بزند. عدم آسیب به لثه، جلوگیری از تحلیل استخوان‌های فک، کاهش التهاب و عفونت لثه از مزایای دیگر استفاده از روش ایمپلنت دندان می‌باشند. قدرت تکلم بعضی از افراد بعد از گذاشتن دندان‌های مصنوعی متحرک کاهش می‌یابد، اما روش کاشت هیچ تأثیر بدی روی تلفظ و تکلم افراد ندارد.

آیا استفاده از روش ایمپلنت دندان درد دارد؟

عمل کاشت میله فلزی در استخوان فک هیچ دردی به همراه ندارد، زیرا دندانپزشک قبل از شروع عمل از بی حسی استفاده می‌کند. فقط بعضی از بیماران ممکن است بعد از اتمام عمل و از بین رفتن اثرات بی حسی در ناحیه کاشت فلز تیتانیوم مقداری سوزش احساس کنند. برای کاهش و کنترل درد بعد از کاشت باید به توصیه‌های دندانپزشک توجه کنید. با توجه به این توضیحات هرگز به خاطر احساس درد از انجام این کار نترسید.

چند سالگی مناسب‌ترین سن برای انجام ایمپلنت دندان است؟

استخوان‌های فک تا قبل از هجده سالگی در حال رشد هستند. بنابراین بهترین سن برای انجام عمل کاشت دندان بعد از ۱۸ سالگی می‌باشد. وقتی استخوان‌های فک به طور کامل رشد کنند، عمل کاشتن دندان با نتیجه بهتری همراه خواهد بود. علاوه بر سن، سالم بودن لثه‌ها و استخوان‌های فک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پزشک پس از معاینه دندان‌ها، استخوان فک و لثه افراد بالای هجده سال تشخیص خواهد داد که آیا برای انجام این عمل گزینه مناسبی هستند یا خیر؟

نگهداری از ایمپلنت به چه نحوی انجام می‌شود؟ ‌

بعد از انجام عمل ایمپلنت دندان باید هر چند وقت یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان‌های شما را معاینه کند. ایمپلنت‌ها نیز درست مانند دندان‌های طبیعی نیاز به مراقبت دارند. سعی کنید روزانه دوبار مسواک بزنید و استفاده از نخ دندان را نیز فراموش نکنید.

پاسخ به چند سوال متداول در مورد ایمپلنت و کاشت دندان

 

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی مانند تعداد دندان‌های جایگزین شده، کیفیت استخوان‌های فک بیمار، تجربه پزشک و کیفیت متریال‌های به کار رفته بستگی دارد. گاهی اوقات باید پزشک بعد از کاشت میله فلزی تیتانیوم در فک بیمار چندین ماه صبر کند تا فرآیند بازسازی استخوان به خوبی انجام شود. طولانی شدن دوره درمان به افزایش قیمت ایمپلنت دندان منجر خواهد شد. تمام این موارد در جلسه مشاوره با پزشک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نکته اساسی که باید در مورد ایمپلنت‌ها درنظر گرفت، میزان و جنس مواد استفاده شده در ساخت آن‌ها است. یکی از مهم‌ترین این موادها، فلز تیتانیوم است. هرچه تیتانیوم موجود در ایمپلنت بیشتر باشد، دوام و شانس موفقیت آن نیز بیشتر است و از آنجایی که تیتانیوم عنصری نسبتاً گران‌قیمت است، هرچه بیشتر از آن استفاده شود، ایمپلنت گران‌تر خواهد بود. تیتانیوم استفاده شده در ایمپلنت سوئیسی از دیگر انواع ایمپلنت، بیشتر و در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

آیا روش ایمپلنت برای دندان‌های شکسته هم مناسب است؟

برای دندان‌های شکسته بهتر است از روش‌های کم‌هزینه‌تری دیگر مانند ترمیم، کامپوزیت یا لمینت استفاده کنید. قیمت ایمپلنت دندان بسیار پرهزینه است و بیشتر برای افرادی مناسب است که دندان‌هایشان به شدت خراب شده و به هیچ وجه قابل ترمیم نیست.

ایمپلنت چند روز بعد از کشیدن دندان انجام می‌شود؟ ‌

این موضوع به سلامت لثه، تراکم دندان‌های بیمار و حفره خالی دندان بستگی دارد. برای افرادی که لثه سالمی دارند و حفره دندان آن‌ها برای کاشت آماده است، از روش ایمپلنت فوری یا یک روزه استفاده می‌شود. اما افرادی که مشکل لثه و فک دارند، باید تا بهبود کامل این مشکلات صبر کنند.

آیا کاشت دندان عوارض جانبی دارد؟

اگر عمل ایمپلنت دندان توسط یک پریودنتیست یا جراح دهان و دندان ماهر در یک مطب معتبر و مجهز انجام شود، هیچ عارضه جانبی خاصی نخواهد داشت. اما در صورت انجام عمل نزد یک دندانپزشک غیرحرفه‌ای و مبتدی با عوارض جانبی مانند عفونت در محل کاشت، آسیب به دندان‌های دیگر، آسیب دیدگی رگ‌های خونی، آسیب عصبی، درد، سوزن سوزن شدن لثه، چانه و لب‌ها مواجه خواهید شد.

چه افرادی برای کاشت دندان مناسب نیستند؟

افراد مبتلا به دیابت، زنان باردار، بیماران تحت مراقبت‌های رادیوتراپی در ناحیه صورت و فک، افراد مبتلا به سرطان تحت پرتو درمانی و شیمی درمانی، افراد سیگاری، مبتلایان به بیماری لوسمی، افراد مبتلا به پوکی استخوان و افراد مبتلا به سکته قلبی اصلاً گزینه‌های مناسبی برای انجام کاشت دندان نیستند.

درچه مواردی استفاده از کاشت بدون ایمپلنت بهتر است؟

گاهی به دلایلی چون ضعف بافت لثه و یا استحکام استخوان فک کاشت بدون ایمپلنت، برای جبران جای خالی دندان استفاده شود و شرایط برای ایمپلنت فراهم نباشد.

بیماری دیابت

در برخی از افراد که از بیماری‌هایی چون دیابت رنج می‌برند و به علت نارسائی ایمپلنت، ممکن است امکان کاشت دندان از طریق ایمپلنت را نداشته باشند

افراد سیگاری

احتمال اینکه ایمپلنت دندان در افراد سیگاری عمرو دوام کوتاهی داشته باشد چون ایمپلنت دندان با شکاف بافت لثه و استخوان فک همراه است و استعمال دخانیات در فرآیند خونرسانی خلل ایجاد می‌کنند. روش بریج (در مواردی که تعداد دندان‌های از دست رفته محدود است) یا دندان مصنوعی، که زخمی ایجاد نمی‌شود می‌تواند برای افراد سیگاری، روش مساعدتری باشد.

بیماری پریودنتال

بیماری پریودنتال، اختلالی در بافت لثه است که به مرور زمان با تحلیل لثه و لق شدن دندان همراه است. در چنین شرایطی که بافت لثه به شدت آسیب دیده امکان کاشت ایمپلنت وجود ندارد و بهترین گزینه کاشت بدون ایمپلنت است.

 

www.mehrnews.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۰۰ ، ۱۵:۳۷
ziba zibaro

برای ما ایرانی‌ها برنج ایرانی از چنان طعم خوشی برخوردار است که نمی‌توان طعم و عطر آن را با هیچ نوع برنج دیگری در جهان مقایسه کرد. برنج ایرانی انواع گوناگونی مانند برنج طارم، هاشمی، صدری و برنج فجر و .. دارد که طبیعتا هر کدام علاوه بر خواص گوناگون از عطر خاصی نیز بهره‌مند است. ما در این مطلب سعی داریم به بررسی خواص برنج ایرانی و همچنین معرفی برخی انواع آن بپردازیم.

بهترین برنج های ایرانی در بازار کدامند؟

درباره برنج

برنج یکی از قدیمی‌ترین محصولات کشاورزی به شمار می‌آید که شاید پیشینه کشت آن به هزاران سال پیش باز گردد. کشت برنج در اصل به نواحی جنوب شرق آسیا، هندوستان و چین باز می‌گردد اما بعدها کاشت این محصول به کشورهای دیگر هم رسید به طوری که در حال حاضر می‌توان گفت برنج برای بیش از نیمی از جمعیت کره زمین به عنوان یک وعده غذایی اصلی و مهم به شمار می‌آید و طبیعتا سطح زیر کشت بسیاری را به خود اختصاص داده است. برنجی که در همه جای دنیا کشت می‌شود، از ظاهری نسبتا شبیه به هم برخوردار است اما نوع پخت آن‌ها می‌تواند تفاوت‌های بسیاری داشته باشد ضمن آن که عطر و طعم آن‌ها هم با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

اما از صحبت درباره انواع برنج که بگذریم برنج ایرانی یکی از مرغوب‌ترین و خوش طعم‌ترین برنج‌ها در کل دنیا به شمار می‌آید. جایگاه برنج ایرانی در سبد خرید غلات خانوار های ایرانی، بسیار پر رنگ است. بیشترین مصرف برنج در ایران مربوط به برنج ایرانی، هندی و پاکستانی می باشد. اما مرغوبیت برنج وطنی در مقابل برنج هندی، مانند تفاوت خوردن یک پرس چلو کباب در مقابل یک نیمرو ساده می باشد. عمده‌ترین مناطقی که کشت برنج ایرانی در آن صورت می‌گیرد در استان‌های مازندران و گیلان واقع شده است اما در سایر شهرهای ایران مانند استان اصفهان، گلستان و خوزستان نیز کمابیش برنج ایرانی کشت می‌شود که طبیعتا به دلایل شرایط کشت و نوع آبیاری، علاوه بر عطر و طعم، روش پخت آن‌ها نیز کمی متفاوت خواهد بود. 

برنج ایرانی را با چه ویژگی‌هایی می‌توان شناخت؟

  • اندازه دانه: طول یک دانه برنج ایرانی می‌تواند مشخصه بسیار خوبی برای شناخت آن باشد به عنوان مثال برنج ایرانی، شامل سه نوع بلند، متوسط و کوتاه می‌شود. البته خرید برنج ایرانی دانه بلند به لحاظ کیفیتی که پس از پخت پیدا می‌کند بیشتر مورد توجه مشتریان جهت استفاده در رستوران‌ها و پخت غذا برای مهمانی‌ها و .. قرار دارد.  
  • حالت و کیفیت پخت برنج: این نکته کاملا بستگی به میزان نشاسته برنج دارد یعنی هر چه مقدار نشاسته برنج ایرانی بیشتر باشد ممکن است نحوه پخت آن مختلف باشد به عنوان مثال یک نوع برنج ایرانی به آب کمتر و برنج دیگر برای پخت به آب بیشتری نیاز داشته باشد.
  • ظاهر دانه: اگر مایلید هنگام خرید برنج ایرانی نوع خوب و با کیفیت آن را از برنج‌های بد تشخیص دهید، لازم است که به ظاهر آن توجه کنید. برنج‌ها دو حالت ظاهری دارند، برنج با دانه شفاف و دانه گچی. برنج‌هایی که دچار آسیب شده و خرد می‌شوند، از دسته برنج‌های گچی هستند که میزان نشاسته کمتری در بافت آن‌ها به کار رفته است.

در خصوص ارزش غذایی برنج می توان گفت در بین تمامی انواع برنج که در کشورهای مختلف کشت می‌شود طبیعتا آن دسته از برنج‌هایی که از میزان نشاسته و فیبر بالاتری برخوردارند ارزش غذایی بیشتری داشته که این مورد در خصوص اغلب برنج‌های ایرانی نیز صادق است.

بهترین برنج های ایرانی در بازار کدامند؟

انواع برنج ایرانی

هنگامی که برای خرید برنج ایرانی به مراکز فروش برنج در سطح شهر مراجعه می‌کنید، ممکن است با انواع برنج ایرانی از قبیل برنج فجر یا برنج طارم و ... روبرو شوید ولی ندانید تفاوت آن‌ها در چیست و کدام‌یک از مرغوبیت و طعم بهتری برخوردار است، ما در ادامه به معرفی این دو نوع برنج که در بازار موجود است، خواهیم پرداخت.

  • برنج فجر:

برنج فجر نوعی برنج ایرانی به شمار می‌آید که از ویژگی‌های منحصربفردی برخوردار است به این صورت که محققان و کارشناسان حوزه کشاورزی که در زمینه کاشت برنج مطالعه و فعالیت می‌کنند، سعی کرده‌اند با ایجاد تغییرات ژنتیکی بر روی برنج کیفیت آن را افزایش دهند به طوری که محصول بیشتری تولید نماید و کشاورزان بتوانند در هر بار کشت میزان زیادی از آن را به دست آورند. برنج فجر دارای ویژگی و خصوصیات منحصر به‌فرد بسیاری است، به همین دلیل به مقدار زیاد و به طور عمده و خرده به فروش می‌رود. برنج فجر به یک ناحیه و منطقه‌ی خاصی متعلق نیست و می‌توان در مناطق مختلف آن را پرورش داد، همین امر از جمله مهم‌ترین دلایل فراوانی آن است

همچنین برنج فجر به لحاظ آن که پخت مناسبی دارد و از قیمت پایین‌تری نسبت به سایر برنج‌ها برخوردار است، بیشتر مشتریان آن را جهت استفاده در رستوران‌ها و یا پخت غذای شرکت‌ها و ادارات و .. انتخاب و خریداری می‌کنند. نمی‌توان محل دقیقی برای کشت برنج فجر ذکر کرد این نوع برنج در استان مازندران، گلستان و به طورکل در مناطقی که کوهستانی و سرد باشند رشد و کیفیت بهتری خواهند داشت.

  • برنج طارم:

شهرستان طارم در استان زنجان، با داشتن خاکی مرطوب و بسیار مناسب برای کشت برنج، توانسته نوعی از باکیفیت ترین برنج های ایرانی را به بازار عرضه کند. آوازه ی طعم و عطر برنج طارم همه جا را فرا گرفته است. برنج طارم از اصیل ترین و اولین برنج های کاشت شده در ایران است و می توان گفت جزو بهترین های برنج ایرانی می باشد. اما از آن جا برنج طارم در شهرهای دیگر تحت آب و هوای مختلفی کشت می شود، انواع مختلفی پیدا کرده که از میان آن‌ها می‌توان به برنج طارم عطری، طارم صدری، سنگ طارم و طارم هاشمی، طارم دم سیاه و... اشاره کرد. به عنوان مثال نوعی از این برنج در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان کشت می‌شود که به برنج طارم دم سیاه معروف است که از عطر و طعم و همچنین پخت بی‌نظیری برخوردار است.

هنگام خرید برنج ایرانی طارم لازم است به این مورد توجه کنید که برنج طارم دارای شکل استخوانی‌تری است و رنگ آن سفید مایل به کرم می‌باشد. برنج طارم با توجه به منطقه‌ای که کشت آن انجام می‌شود به 4 دسته کلی برنج طارم هاشمی، سنگی، دم سیاه و برنج طارم صدری تقسیم می‌شود که البته هر یک از این دسته‌های اصلی نیز می‌تواند شامل زیر مجموعه‌های بیشتری شود.

بهترین برنج های ایرانی در بازار کدامند؟

فروشگاه اینترنتی برنج ایرانی، برنج تو

چنانچه برای مصرف خانگی و یا برای تهیه غذا در رستوران‌ها، هتل‌ها، ادارات و شرکت‌ها و .. قصد خرید برنج ایرانی با کیفیت و مرغوب دارید که از پخت عالی و طعم و عطر خوبی برخوردار باشد، لازم است برنج را از مجموعه‌ای خریداری نمایید که ضمن ضمانت آن بتواند انواع مختلف برنج ایرانی را در اختیارتان قرار دهد. مجموعه‌ برنج‌ تو یکی از فروشگاه‌های فعال در حوزه فروش و توزیع برنج است که با بهره‌مندی از کارشناسان با تجربه توانسته بهترین محصول برنج کاران را از سه استان گلستان، مازندران و گیلان جمع آوری کرده و در اختیار مشتریان سراسر کشور قرار دهد. ویژگی خرید برنج ایرانی از فروشگاه برنج تو آن است که با توجه به حذف واسطه‌ها، مشتری می‌تواند محصولی با کیفیت را با قیمت پایین‌تر در اختیار مشتریان قرار دهد. جهت اطلاع از انواع برنج ایرانی موجود در فروشگاه برنج تو مانند برنج طارم و فجر و ... می‌توانید به سایت این فروشگاه به آدرس الکترونیکی https://berenjeto.com/ مراجعه کنید.

 

mashreghnews.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۰۰ ، ۱۵:۳۴
ziba zibaro