اطلاعات عمومی

ارتقای اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی

ارتقای اطلاعات عمومی

۹ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

تمام والدین نگران سلامتی فرزندان خود هستند و دلشان میخواهد رژیم غذایی او حاوی تمام ویتامین ها و مواد مغذی لازم باشد، اما گاهی اوقات کودکان بدغذا هستند و هرچیزی را نمی خورند، از طرفی ممکن است که به دلیل شرایط مالی نتوان تمام مواد یک رژیم غذایی سالم و کامل را برای کودکان تهیه کرد، در این شرایط بهترین راه چاره، خرید قرص مولتی ویتامین می باشد. مولتی ویتامین ساده ترین راه جایگزین ویتامین ها و مکمل های مورد نیاز کودکان است اما آیا تمام کودکان به قرص مولتی ویتامین نیاز دارند؟ با ما تا آخر این مطلب همراه باشید تا به این سوال مهم پاسخ دهیم و ضروری ترین ویتامین هایی که کودکان باید مصرف کنند را به شما معرفی کنیم.

آیا تمام کودکان به مولتی ویتامین نیاز دارند؟

طبق نظر برترین متخصصان اطفال، با اینکه قرص مولتی ویتامین برای سلامتی مضر نیست اما کودکان معمولا بیشتر ویتامین ها و مواد غذایی خود را از رژیم خود دریافت میکنند. به نقل از سایت mayoclinic غذاها بهترین منبع مواد مغذی هستند. وعده های غذایی و میان وعده های معمولی می تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز اکثر کودکان را تأمین کند. در حالی که بسیاری از کودکان خردسال بدغذا هستند، این لزوما به این معنا نیست که آنها دچار سوء تغذیه هستند. بسیاری از غذاهای رایج از جمله غلات صبحانه، شیر، آب پرتقال با مواد مغذی مهم مانند ویتامین B، ویتامین D، کلسیم و آهن غنی شده اند. بنابراین ممکن است فرزند شما بیش از آنچه فکر می کنید ویتامین ها و مواد معدنی دریافت کند. علاوه بر این قرص مولتی ویتامین بدون خطر نیست. ویتامین ها و مواد معدنی با دوزهای بالا می تواند سمی باشد. علاوه بر این، برخی ویتامین ها و مواد مغذی ممکن است با داروهایی که فرزند شما مصرف می کند تداخل داشته باشند.

چه کودکانی باید قرص مولتی ویتامین مصرف کنند؟

  • کودکانی که لاکتوز یا شیر مصرف نمیکنند: کودکانی که شیر یا لبنیات نمی خورند، احتمالا با کمبود ویتامین D و کلسیم رو به رو می شوند. کودکان مدرسه ای به طور کلی به سه تا چهار وعده غذایی در روز از غذاهای غنی از کلسیم و ویتامین D برای کمک به ساخت استخوان های سالم نیاز دارند. اگر کودک نتواند به مقدار کافی ویتامین D و کلسیم را از رژیم غذایی خود دریافت کند، باید به قرص مولتی ویتامین متوسل شوید.
  • نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند کمتر از 1 لیتر شیر خشک شیر می خورند. این کودکان در معرض کمبود ویتامین D هستند و باید روزانه 400 میلی گرم ویتامین D دریافت کنند. از آنجایی که پوست نوزادان بسیار لطیف و حساس است، نمی توان این ویتامین D را از طریق خورشید تامین کرد، در نتیجه قرص مولتی ویتامین بهترین راه جایگزین این ویتامین می باشد.
  • کودکانی که رژیم های محدودی دارند مانند رژیم گیاه خواری. این کودکان به طور بالقوه در معرض کمبود آهن و کمبود B12 هستند. پزشک ممکن است مکمل ویتامین B12 را تجویز کند زیرا این ویتامین فقط در غذاهای گوشتی یافت می شود. اما اگر کودک شما به هر دلیلی غذاهای گوشتی نمی خورد، ناچارید که این ویتامین ها را از طریق قرص مولتی ویتامین به او بدهید.
  • کودکان مبتلا به بیماریهای مزمن مانند سلیاک، بیماری التهابی روده و فیبروز کیستیک. کودکان مبتلا به این بیماری ها یا سایر شرایط نیز ممکن است به مولتی ویتامین ها و مکمل نیاز داشته باشند زیرا ممکن است نتوانند ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A ، D ، E و K را به درستی جذب کنند.
  • کودکانی که از داروهای خاصی استفاده می کنند نیز می توانند کمبود ویتامین را تجربه کنند و برای جبران آنها باید قرص مولتی ویتامین مصرف کنند.

ویتامین هایی که کودکان درحال رشد باید مصرف کنند

  • ویتامین A

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که از بینایی سالم، رشد طبیعی و ترمیم بافت های بدن پشتیبانی می کند. این ویتامین در انواع سبزیجات و میوه ها، جگر و محصولات لبنی یافت می شود.

  • ویتامین B

ویتامین های گروه B بسیاری از عملکردها را در بدن انجام می دهند، از جمله کمک به توسعه گلبول های قرمز خون و حمایت از متابولیسم سالم. این ویتامین ها را می توان در گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ و غذاهای غنی شده مانند غلات و نان دریافت کرد.

  • ویتامین C

ویتامین C از سیستم ایمنی و پوست سالم حمایت و به رشد قوی ماهیچه های کودکان درحال رشد کمک می کند. ویتامین C را می توان در انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات از جمله مرکبات، کلم بروکلی، اسفناج و گوجه فرنگی پیدا کرد.

  • ویتامین D

ویتامین D یک ویتامین بسیار مهم برای کودکان است زیرا به بدن کمک می کند تا دندان ها و استخوان های قوی را بسازد و حفظ کند. اشعه خورشید حاوی ویتامین D است و لبنیات منبع خوراکی این ویتامین میباشد. ویتامین D همچنین به بدن در جذب کلسیم از رژیم غذایی کمک می کند. ویتامین D تنها ویتامینی میباشد که در شیر مادر موجود نیست و به همین خاطر برای جلوگیری از کمبود آن در نوزادان، از قطره یا قرص مولتی ویتامین استفاده میکنند.

  • کلسیم

کلسیم یکی دیگر از مواد معدنی بسیار مهم برای کودکان است زیرا به آنها در رشد استخوان ها و دندان های قوی کمک می کند. کودکانی که به اندازه کافی کلسیم دریافت نمی کنند ممکن است دچار راشیتیسم که یک اختلال رشد در استخوان ها است بشوند. کلسیم را می توان در لبنیات، سبزیجات برگ تیره، توفو و آب میوه های غنی شده یافت.

  • آهن

آهن یک ماده مغذی مهم برای کودکان است زیرا به رشد بدن و تولید سلول های خونی کمک می کند. آهن را می توان در لوبیا، ماهی، بوقلمون، گوشت گاو و غلات غنی شده یافت.

قرص مولتی ویتامین مناسب کودکان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • کیفیت و ایمنی: تمام مواد سازنده مولتی ویتامین باید کاملا ایمن و با کیفیت بالا باشند.
  • قرص مولتی ویتامین مناسب، قرصی است که فاقد هرگونه مواد پرکننده، طعم دهنده های مصنوعی و رنگ های غذایی و نگهدارنده باشد.
  • مولتی ویتامینی که به کودک خود می دهید، حتما باید آزمایش شده باشد، یعنی توسط گروهی از افراد تست شده باشد و نتیجه مطلوبی داشته باشند.

چه مقدار مولتی ویتامین به کودکم بدهم؟

برای اینکه به اندازه لازم به کودک خود قرص مولتی ویتامین بدهید، باید با یک متخصص اطفال مشورت کنید، اما دپارتمان بهداشت و مراقبت های اجتماعی آمریکا توصیه می کند به نوزادان از بدو تولد تا 1 سالگی که از شیر مادر تغذیه می کنند، باید قرص مولتی ویتامین روزانه حاوی 8.5 تا 10 میکروگرم ویتامین D برای اطمینان بیشتر باشد. البته مادر نیز باید به اندازه کافی ویتامین D استفاده کند.

منبع: نی نی سایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۰۰ ، ۲۳:۰۹
ziba zibaro

یکی از سوالات رایج افرادی که عمل زیبایی کاشت ابرو را انجام داده‌اند، نحوه شستشوی ابرو پس از کاشت است. شما شما نیز اگر پیوند ابرو انجام داده اید و به دنبال جوابی برای این سوال هستید، 
 

اهمیت شستشو در موفقیت کاشت ابرو



همانطور که در مقاله توصیه های پس از پشت ابرو برای تان توضیح دادیم باید بدانید یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در میزان موفقیت کاشت ابرو شستشوی صحیح صورت و ابرو های شماست.

چرا که فولیکول های کاشته شده در ابروی شما در معرض آسیب جدی هستند و برای اینکه به آنها صدمه نزنید، بهتر است با روش اصولی شستشوی ابروها آشنا شوید تا هزینه‌ کاشت ابروی شما هدر نرفته و بتوانید از نتیجه پیوند ابروی خود به طور کامل رضایت داشته باشید.
 

زمان شست و شو پس از کاشت ابرو



اگر می خواهید بدانید چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توانید ابروهای خود را شستشو دهید، باید بدانید که بسیاری از متخصصان توصیه میکنند  حداقل ۴۸ ساعت پس از کاشت ابرو حتی تا ۳ روز پس از کاشت، بهتر از از شست و شوی ابرو خودداری کنید. دلیل این موضوع این است که برخورد آب با ناحیه‌ای از پوست شما که فولیکول های ابرو در آن قرار گرفته است ممکن است به آن آسیب برساند.

تا یک هفته پس از کاشت فولیکول های مو بیشترین میزان آسیب پذیری را دارند. طی این مدت با صبر و شکیبایی به شیوه ای که در این مقاله برایتان شرح می دهیم به شستشوی ابرو بپردازید. با گذشت دو هفته پس از کاشت می توانید صورت خود را مانند گذشته و بدون مشکل شستشو نمایید.

 

شستشوی صورت

 

میزان حرارت آب برای شستشوی ابرو



بهترین بهترین دمای آب برای شستشوی ابروها پس از کاشت این است که نه خیلی سرد باشد نه خیلی داغ. آب ولرم برای شستشوی ابروها پس از پیوند بهترین انتخاب است. آب خیلی سرد یا آب خیلی گرم می ‌تواند به گرافت های کاشته شده در محل ابروهای شما شوک وارد کرده و موفقیت کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار دهد.
 

از چه محلولی برای شستشوی ابرو پس از کاشت استفاده کنیم



بهترین پاسخ برای این سوال این است که انتخاب محلول مناسب شستشوی ابروها پس از پیوند را به پزشک متخصص خود بسپارید. جراح شما با توجه به شرایط شما و نوع پوستتان بهترین محلول را به شما پیشنهاد میدهد.

به این نکته توجه داشته باشید که عده کثیری از افراد استفاده از شامپوی بچه برای شستشوی ابروهای کاشته شده را توصیه میکنند. اما بهتر است خودسرانه به توصیه این افراد توجه نکنید. از پزشک خود مشورت خواسته و این موضوع را مطرح کنید و حتما با تایید پزشک از شامپو بچه برای شستشوی ابرو پس از کاشت استفاده کنید.


نحوه شستشوی ابرو پس از کاشت ابرو



دو موضوع مهمی که در چگونگی شست و شوی ابرو پس از پیوند ابرو باید به آن توجه داشته باشید به قرار زیر است: 
 

  •  پرهیز از تماس مستقیم دست با ابروها و فشار آوردن به ناحیه ای که کاشت ابرو در آن انجام شده است.
  • عدم فشار مستقیم دست به برو هنگام شستشو.

هر دو مورد فوق در شست و شوی ابرو پس از کاشت به این دلیل اهمیت دارد که می‌توانند باعث تخریب و آسیب به گراف های تازه کاشته شده در محل ابرو نماید.
بهترین راه حلی که برای رعایت دو مورد فوق پیش رو دارید این است که یک لیوان آب را بسیار  آرام از ناحیه پیشانی روی صورت خود بریزید. به این ترتیب فشار زیادی به ابروی شما وارد نمی شود.
رعایت این موضوع برای دو هفته ضروری است. اما اگر برای ظرف مدت ۳ روز اول پس از کاشت از شستشوی صورت خود را دارید بهتر است از اسپری یا دستمال مرطوب کننده و پاک کننده برای شستشوی صورت استفاده کنیم تا ابروهای شما در تماس مستقیم با آب و حتی آب بدن قرار نگیرد.

 

نحوه شستشوی ابرو پس از کاشت
 

 

نکات مهم شستشوی ابرو پس از کاشت



فشار دست و انگشتان شما به ناحیه کاشت باعث آسیب به گرافت های تازه کاشته شده می شود. بنابراین در شستشوی ابرو نهایت دقت را به عمل آورید تا کمترین تماس از طریق دست و ناحیه ابروی شما برقرار شود.

ابروهای تازه کاشته شده را در معرض حرارت و باد سشوار قرار ندهید.

اگر برای حمام کردن از دوش حمام استفاده میکنید، مراقب باشید آب با فشاری که دارد با ابرو در تماس نباشد.

برای خشک کردن صورت و ابروی خود از حوله و با استفاده از فشار  استفاده نکنید. بهتر است با یک دستمال ظریف و لطیف صورت و اطراف ابروی کاشته شده را خشک کنید.

برای شستشوی ابروها می توانید محلولی که توسط پزشک تان تجویز شده را در آب ولرم مخلوط کرده و آن را به پیشانی و محل کاشت ابرو اسپری کنید. و بعد از گذشت دو دقیقه باز با استفاده از یک اسپری آب ساده ولرم را به محل شستشو اسپری کنید.

یک هفته پس از کاشت ابرو می‌توانید روزانه یک مرتبه محل کاشت ابرو را با محلول شستشوی که پزشک تجویز کرده و شستشو نموده و آن را خشک کنید.

در هفته اول پس از کاشت از طریق گرفتن زیر دوش مستقیم آب جلوگیری کنید.

در انتها

یک کلینیک معتبر و با سابقه در زمینه کاشت ابرو علاوه بر برخورداری از جراح متخصص،  کامل ترین مشاوره در زمینه کاشت ابرو و تمام مسایل و مراقبت های لازم قبل و بعد از عمل را به شما ارائه می دهد.به همین در انتخاب بهترین کلینیک کاشت ابرو دقت کرده تا بهترین خدمات زیبایی را دریافت نمایید.

 

منبع : https://elenaclinic.com/

 

 

مطلب پیشنهادی 

کاشت ابرو: مزایا، معایب و هزینه کاشت ابرو

انتخاب بهترین کلینیک کاشت ابرو

کاشت ابروی خود را ماندگار کنید

آیا ریزش موی شدید دارید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۴۷
ziba zibaro

اگر تصمیم به نقاشی ساختمان و یا رنگ آمیزی دکوراسیون داخلی خود را گرفته باشید، با اندکی تحقیق دریافته اید که معمولا برای رنگ سقف ساختمان از رنگ پلاستیک استفاده می شود. حال اگر تصمیم دارید برای رنگ آمیزی سقف از رنگ پلاستیک استفاده کنید، باید طریقه درست کردن رنگ پلاستیک را بدانید. 

 

قبل از اینکه به آموزش درست کردن و طرز تهیه رنگ پلاستیک بپردازیم، این موضوع را در نظر داشته باشید که تقریباً در تمام پروژه های ساختمانی از رنگ پلاستیک برای سقف استفاده می شود. رنگ پلاستیک به دلیل مات بودن می‌تواند بسیاری از ناصافی های سقف را پوشش داده و به راحتی سطح صاف و یکنواختی را ایجاد کند. در مقابل برای رنگ آمیزی سایر دیوارهای منزل از رنگ روغن استفاده می شود. به دلیل اینکه قابلیت شستشو دارد. اما به دلیل اینکه سقف چندان در معرض آلودگی نیست انتخاب رنگ پلاستیک برای رنگ آمیزی سقف اولویت دارد.

 

نحوه درست کردن رنگ پلاستیک سقف

 

خرید رنگ پلاستیک

 

دو نوع رنگ پلاستیک در بازار وجود دارد، نیم پلاستیک و تمام پلاستیک.

اگر می خواهید رنگ‌آمیزی شما کیفیت بالاتری داشته باشد، رنگ تمام پلاستیک را انتخاب کنید. به این دلیل که نتیجه نهایی رنگ شما با کیفیت تر بوده و تا حدی قابلیت شستشو دارد.

انواع رنگ پلاستیک در بازار به صورت سفید خام در سایزهای ۴ کیلویی و ۱۲ کیلویی وجود دارد، اما بسیاری از نقاشان ساختمان توصیه می کنند که رنگ پلاستیک به صورت سفید خام اجرا نشود. به دلیل اینکه رنگ سفید خام زیبایی و پوشش نهایی را در سطح رنگ شده را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

در خرید رنگ پلاستیک به موارد زیر توجه کنید

 

بعد از باز کردن درب قوطی رنگ دقت کنید که حباب، کپک و مواد خارجی روی رنگ وجود نداشته باشد.

اگر به دنبال رنگ باکیفیت هستید، حتماً به درجه‌بندی روی قوطی رنگ توجه کنید.

 

آماده کردن رنگ پلاستیک

 

در ابتدا باید بدانید که شما برای تهیه رنگ پلاستیک به آب به عنوان حلال و لاجورد برای پوشش دهی بیشتر رنگ پلاستیک احتیاج دارید.

 

 

اماده کردن رنگ پلاستیک

 

اضافه کردن لاجورد به رنگ پلاستیک

در رابطه با لاجورد این موضوع را در نظر داشته باشید که نباید لاجورد را مستقیم بر روی رنگ ریخته و آن را با هم مخلوط کنید. این دو امکان مخلوط شدن ندارند.

 

چگونه لاجورد را در رنگ پلاستیک مخلوط کنید؟

برای اینکار لاجورد را در ظرفی جداگانه با اندکی آب ( بین نیم تا یک لیتر آب )جداگانه مخلوط کنید و محلول یکدستی به دست آورید. سپس آن را به رنگ خود اضافه کنید.

 

رقیق کردن رنگ پلاستیک با آب

رنگ پلاستیک هم مانند رنگ روغنی و رنگ اکریلیک به تنهایی استفاده نمی شود. باید آن را رقیق کرد. حلال رنگ پلاستیک آب است. برای قابل استفاده شدن رنگ پلاستیک باید آن را با ۴۰ الی ۷۰ درصد آب رقیق کنید.

 

برای هر متر مربع به چه اندازه رنگ پلاستیک احتیاج دارید؟

برای سطوحی که به صورت مناسب زیرسازی شده باشد، به ازای هر 6 متر مربع، شما به یک کیلوگرم رنگ پلاستیک احتیاج دارید.

اما اگر سطح شما به خوبی زیرسازی نشده باشد، هر یک کیلو گرم از رنگ پلاستیک، ۳ تا ۴ متر از سطح را پوشش می دهد.

 

نسبت ترکیب رنگ پلاستیک با آب

در نقاشی ساختمان حدوداً برای هر ۱۰ کیلوگرم رنگ، به ۶ لیتر آب نیاز دارید.

 

مراحل ترکیب رنگ پلاستیک

در ابتدا در ظرفی جداگانه کمی از رنگ پلاستیک رقیق شده و بخشی از مایع رنگ را با هم ترکیب کنید تا به خوبی یکدست شود. سپس رنگ اصلی را به این ظرف اضافه کرده و دوباره خوب مخلوط کنید تا ترکیب رنگ یکنواختی در اختیار داشته باشید.

 

حتی پس از ترکیب آب و رنگ نیز باید آن را از یک صافی که می تواند پارچه صدفی یا جوراب‌زنانه باشد، عبور دهید. این کار را چندین بار ادامه دهید و لرد های باقی مانده از رد کردن اضافی را به آن اضافه کنید و انقدر مخلوط کنید تا رنگ یکدستی به دست آورید.

 

آماده کردن رنگ پلاستیک

 

غلظت رنگ پلاستیک باید به چه اندازه باشد؟

رنگ پلاستیک به تنهایی غلظت بالایی دارد و برای اینکه آن را با آب بخوبی رقیق کنیم پس از اضافه کردن آب به دو ساعت زمان نیاز دارید.

غلظت رنگ به دست آمده باید به گونه ای باشد که قلم موی آغشته به رنگ به راحتی بتواند بر روی سطح حرکت کند. از طرف دیگر رنگ پلاستیک اولین دستی که بر روی دیوار استفاده می شود، باید به اندازه کافی رقیق باشد تا بتواند به سطح دیوار نفوذ کند.

 

اگر از پیستوله برای رنگ آمیزی ساختمان استفاده می کنید غلظت رنگ پلاستیک نهایی خود را بیشتر در نظر بگیرید.

اگر قصد دارید با غلطک رنگ آمیزی کنید دقت کنید که رنگ نهایی شما نباید زیاد رقیق باشد. چرا که در این صورت کار با غلتک رنگ برای تان دشوار خواهد بود.

در نهایت باید گفت که اجرای رنگ پلاستیک در ساختمان ها که بیشتر برای سقف ساختمان استفاده می شود ، سریع، مقرون به صرفه و دارای کیفیت مناسبی است. همچنین از مهمترین مزایای آن این است که بو نداشته و خیلی سریع خشک می شود.به علاوه رنگ پلاستیک دور ریز بسیار کمی دارد و این یکی دیگر از مزایای آن است.

 

رنگ درجه یک تمام پلاستیک بهترین کیفیت رنگ را به شما ارائه داده و مقاومت بیشتری در برابر آب دارد.

 

منبع : https://superabzarpars.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۲۳
ziba zibaro

به نقل از سایت فردا نیوز، مدل پرده و رنگ آن از جمله عوامل تأثیرگذار در نمای داخلی منزل بوده که می‌تواند سبب شادابی منزل و یا جلوه دیگر وسایل شود اما در صورتی که مدل آن مطابق با سبک چیدمان و نوع مبلمان و فرش ما نباشد نه تنها جلوه زیبایی نداشته بلکه می‌تواند محیط را بی‌نظم و نامرتب نشان دهد. به همین خاطر لازم است قبل از سفارش پرده‌ی اتاق خواب و یا حال و حتی آشپزخانه، محیط را بررسی کرده و عوامل مختلفی را در نظرگرفته تا بتوانیم مناسب‌‎ترین پرده را انتخاب نماییم.

 

به طور کلی امروزه در زمینه‎‌ی پرده با تنوع و مدل‌‎های مختلفی رو به رو هستیم که انتخاب از میان این محصولات گاه کار بسیار دشواری تلقی می‌شود. اما با در نظر گرفتن یک سبک برای منزل خود و چیدمان دیگر وسایل بر اساس آن به راحتی می‌توان مدل پرده را تعیین کرد. تعیین مدل‎‌های پرده و انتخاب آن بهتر است با مشورت افراد با تجربه و کسانی که در این زمینه تخصص دارند صورت پذیرد تا زیباترین جلوه را برای منزل ما ایجاد نماید. در میان مدل‎‌های مختلف امروزه بیش‎‌تر افراد به سبک‌‎های ساده و پانچ علاقه نشان می‌دهند اما در صورتی که دیگر وسایل منزل شما بیشتر به سمت سبک شلوغ و کلاسیک تمایل داشته باشد انتخاب این مدل پرده بهتراست با دقت بیشتری صورت پذیرد زیرا ممکن است سبب ناهمگونی بین وسایل شده و افراد هیچ ربطی بین وسایل احساس نکنند و گویا پرده‎‌ی منزل شما عضوی جدا از دیگر وسایل می‌‎باشد.

انواع مدل‎‌های پرده

محیط‎‌های کاری، آشپزخانه، اتاق خواب و حال هر کدام به یک نوع مدل پرده نیاز دارند و در صورتی که این مدل متناسب با نوع محیط و فضای آن نباشد ممکن است جالب به نظر نرسد. از همین رو برای آشنایی بیشتر شما عزیزان و راهنمایی بیشتر به معرفی انواع مدل‌های پرده پرداخته‌ایم.

 

مدل پرده ساده

TiJBTHL14ppI

 پرده‎‌های ساده تاریخچه‎‌ی طولانی داشته و در طی سالیان طولانی مورد استفاده افراد مختلف قرار می‌گرفتند اما در صورتی که این پرده‌‎ها به درستی انتخاب نشوند به هیچ عنوان نمی‌توانند جلوه خوبی را ایجاد نمایند. خوشبختانه این پرده‌‎ها از تنوع رنگی و طراحی بسیار بالایی برخوردار هستند که به راحتی می‌توان توسط آن هارمونی دلپذیری با دیگر وسایل خود ایجاد نمود. نکته‌‎ی مثبتی که در خصوص این  مدل پرده‌‎ وجود دارد این است که  از مد نمی‌‎افتد و در طی سال‌‎ها همچنان زیبا باقی می‎‌ماند. این در حالی است که  پرده‎‌های کلاسیک بعد از مدتی دمُده شده و دیگر جلوه مدنظر را نخواهند داشت.

 

مدل پرده فانتزی

استفاده از پرده‌هایی خاص با مدل‌ها متفاوت از جمله مواردی است که به شدت مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفته است. این پرده‌ها که اغلب برای اتاق کودکان در نظر گرفته می‌شود می‌تواند یک تصویر زیبا از شخصیت کارتونی و خیالی کودک در اتاق وی تشکیل دهد. در واقع این پرده‌ها می‌توانند یک اتاق رویایی و جذابی را برای افراد مختلف حتی در سنین بالا به وجود بیاورند. پرده‌های فانتزی در مدل‌های مختلف و جنس‌های متفاوت در سایت‌ها و فروشگاه‌های فروش پرده موجود بوده و این شما هستید که می‌بایست بر اساس سلیقه خود و مشورت با دیگران بهترین نوع را برگزینید.

 پرده زبرا

 مدل پرده زبرا ترکیبی از کرکره و شید رول و از پرده‌‎های جدید تزیینی محسوب می‌‎شود. مونتاژ پرده‎‌های زبرا به شکل دوبل انجام شده که منجر به ایجاد حالت سایه و روشن شدن آن می‌شود که در حالت کاملاً سایه زمانی که لایه‌های پرده در کنار هم و چسبیده به هم قرار بگیرند عملاً هیچ دیدی به بیرون وجود نخواهد داشت. اما در صورتی که بخواهید می‌توانید با تنظیم پرده میزان نور ورودی و دید خود را افزایش دهید که در این حالت‌‎ها لایه‌‎های پرده دیگر کاملاً کنارهم قرار ندارند بلکه روی یک دیگر قرار می‌گیرند.

 

انتخاب جنس پرده

در هنگام مشاهده و بررسی مدل پردهای جدید پذیرایی 2021، علاوه بر سبک و مدل شاهد تنوع بسیاری در جنس پرده‌‎ها می‎‌باشیم که هر کدام می‌تواند برای فضای مخصوص به خود زیبایی خاص و شیکی را به ارمغان آورد. جنس پرده علاوه بر زیبایی حتی می‌تواند در میزان نور ورودی به منزل نیز تأثیرگذار باشد. پس اگر علاقمند هستید در طول روز از نور خورشید در منزل بهره‌مند باشید بدون این که نیازی به جمع کردن پرده وجود داشته باشد، بهتر است از پرده‌‎هایی با جنس نازک‌‎تر همچون حریر استفاده نمایید و اگر پرده‌‎های سبکی چون حریر را برای منزل خود مناسب نمی‌‎دانید می‌توانید از پارچه‌‎های ضخیم استفاده کنید ولی در طول روز آن را کنار بزنید و یا مدل پرده را طوری انتخاب کنید که در آن حالت نور بتواند به داخل منزل بتابد.

 

طرح و رنگ پرده

gFmm8JABJyVQ

علاوه بر مناسب بودن مدل پرده، ست بودن طرح و رنگ آن با مبلمان و فرش از مسائل بسیار مهمی است که اغلب افراد اهمیت زیادی برای آن قائل هستند اما باید بگوییم که ست کردن تنها به معنای هم رنگ بودن وسایل با یکدیگر نیست بلکه به معنای شناخت ترکیب رنگ‌‎ها و هارمونی که رنگ‌‎های مختلف با یکدیگر ایجاد می‌کنند می‌‎باشد. این هارمونی می‌تواند از طریق توناژ‎‌های پر رنگ و تیره و یا این که با قراردادن چند وسایل با رنگ‌‎های مختلف در کنار هم ایجاد شود که این موضوع بستگی به سلیقه‎‌ی شما خواهد داشت. گاهی نیز بعضی افراد ترجیح می‌دهند پرده پذیرایی خود را با طرح‌‎های موجود در مبلمان ست نمایند که این موضوع نیز می‌تواند جلوه و هماهنگی زیبایی به فضای منزل ببخشد.

 

میزان بلندی پرده ساده

به طور معمول یکی از تردیدهایی که در هنگام انتخاب پرده‎‌های ساده و شیک اتاق خواب وجود دارد این است که  میزان بلندی آن چه قدر باشد و این که پرده‎‌ی کوتاه مناسب‎‌تر است یا بلند؟ میزان بلندی پرده به فضای اتاق شما بستگی دارد و اگر فضای اتاق بزرگ است به طوری که اشیای مختلفی چون تخت و میز به طور کامل پایین پرده را نمی‌‎پوشاند، می‌توان از پرده‌‎های بلند استفاده نمود. نکته‌‎ای که در خصوص سفارش پرده مطرح می‌شود این است که برای سفارش حتماً به طور دقیق میزان بلندی آن را اندازه بگیرید تا پرده جلوه‌‎ی دلخواه شما را داشته باشد.

 

در صورت علاقمندی به خرید و آشنایی با سبک‌های مختلف مدل پرده، کابینت، سرویس خواب و دیگر وسایل دکوراسیون داخلی می‌توانید به سایت سبک مدرن مراجعه نمایید. گروه مهندسی و نیز معماری سبک مدرن از سال 1388 آغاز به کار کرده و تمامی اعمال طراحی پلان نما و نیز نظارت و اجرای پروژه‌‎ای مختلف ساختمانی، تجاری و اداری را توسط مدرن‎‌ترین تجهیزات و کارکنانی حرفه‌‎ای ارائه می‌دهد. جهت ارتباط با این سایت می‌توانید به آدرس sabkemodern.com مراجعه نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۰۰ ، ۱۷:۱۸
ziba zibaro

اگر می خواهید گیاهان شما به طور مطلوب رشد کنند، با شاخ و برگهای سرسبز و شکوفه های پر جنب و جوش، باید روی کیفیت خاک خود تمرکز کنید. سیستم های ریشه ای همه گیاهان به اکسیژن رسانی مداوم نیاز دارند. علاوه بر این، منطقه ریشه باید قادر به حذف دی اکسید کربن تولید شده توسط ریشه ها باشد. این تبادل مداوم و هموار گازها از طریق خاک انجام می شود و برای رشد گیاه بسیار مهم است.

 

بنابراین، اصلاح خاک برای بهبود مواد مغذی و احتباس آب ضروری است. افزودن مواد معدنی به محیط رو به رشد و خاک باغچه ممکن است به افزایش کیفیت خاک کمک کند. این موضوع باعث شده که ارتباط پوکه با خاک بسیار نزدیک باشد.

محیط بدون خاک از مواد آلی و یک کانی درشت برای افزایش زهکشی تشکیل شده است.

این کار را با مخلوط کردن پومیس یا پرلیت و پیت ماس، برای حفظ یا بازسازی ساختار مناسب خاک، پوشش های زمینی، باغ های بونسای، یا به عنوان چاشنی بالا یا ترکیب با خاک سطحی مخلوط های گلدان خود ایجاد کنید.

تاثیر پوکه در مرغوبیت خاک

 

سنگ پوکه چیست؟

پومیس یا پوکه معدنی یک سنگ گدازه بسیار متخلخل است که در طول فوران آتشفشان ها شکل می گیرد. معمولاً به عنوان یک سنگدانه بتنی سبک، به عنوان ساینده در بسیاری از محصولات مصرفی و صنعتی و همچنین برای باغبانی و محوطه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

پوکه معدنی همچنین به عنوان یک پوشش تزئینی برای کاشت و مناظر و به عنوان تهویه کننده خاک برای کاشت ها برای تنظیم هوادهی و تنظیم رطوبت استفاده می شود.

 

برخلاف دیگر سنگهای آتشفشانی مورد استفاده در باغها، مانند ورمیکولیت و پرلیت، این سنگ مستقیماً بدون نیاز به هیچ گونه عملیات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چه مزایایی دارد؟

پوکه بسیار متخلخل است، که دلیل اصلی آن برای بهبود خاک عالی است. مزایای بیشمار استفاده از پومیس طبیعی در هر محیط گلدان شامل موارد زیر است:

 

با ایجاد شکنندگی و کج شدن، توسعه گیاهان ریشه دار و پر جنب و جوش را در اصلاح ساختارهای ضعیف خاک مانند خاکهای رسی سنگین کمک می کند.

  • با کاهش کوددهی و رواناب در خاکهای شنی، جذب خاک را افزایش می دهد.
  • پوکه معدنی است و به مرور فشرده یا تجزیه نمی شود.
  • مجدداً مورد استفاده و بازیافت قرار می گیرد.
  • PH خنثی است.
  • این یک افزودنی استثنایی به کمپوست است، زیرا باعث کاهش فرار در کمپوست و کمک به خاک می شود.
  • هنگام رشد ساکولنت ها، کاکتوس ها، یا در حین فرایند قلمه زایی، زهکشی و هوادهی را افزایش می دهد.
  • ممکن است برای افزایش بیشتر خاک گلدان با سایر مواد آلی مخلوط شود.
  • کاهش تورم، سیل، ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن را کاهش می دهد.
  • خاکهای پوکه میزبان آفات یا بیماریها نیستند یا جذب آنها نمی شود.
  • ریشه گیاه را تقویت می کند.

 

چگونه از پومیس طبیعی استفاده کنیم؟

استفاده از پوکه در پرورش گیاهان

روشهای مختلفی برای استفاده از پومیس در محوطه سازی و اهداف باغبانی وجود دارد.

برای ساکولنت ها، کاکتوس ها و سایر گیاهان مشابه که در خاک مرطوب خوب عمل نمی کنند، قسمت های مساوی پومیس، خاک باغچه، ماسه تیز و کمپوست ارگانیک را با هم مخلوط کنید.

  • برای گیاهان شبه کاکتوس که در معرض پوسیدگی هستند، نصف مقدار پومیس را با مخلوط خاک ترکیب کنید تا کیفیت خاک افزایش یابد.
  • اگر اصلاح خاک یک گزینه نیست، پوکه را روی سوراخ کاشت قرار دهید، بنابراین ریشه ها سنگ را احاطه کرده اند.
  • از آن به عنوان پوششی برای جذب آب باران برای جلوگیری از ایستادن آب در اطراف گیاهان استفاده کنید.
  • برای گیاهان گلدانی، ممکن است از پومیس طبق نیاز هر گیاه استفاده شود.
  • برای ساکولنت ها، خاک پا را با هر خاک گلدان کیسه ای و ارزان دیگر مخلوط کنید.
  • برای گیاهان برگ ریز، یک قسمت پومیس را با دو قسمت خاک گلدان ترکیب کنید.
  • برای euphorbias و کاکتوس ها، از دو قسمت پوکه و یک قسمت خاک گلدان استفاده کنید.
  • باغبانان زیادی جبران می کنند و قلمه های مستعد پوسیدگی در پوکه خالص هستند.

 

برخی از محصولات پوکه با کیفیت بالا شامل پوکه هس می شوند، یا در صورت نیاز می توانید از پوکه باغبانی استفاده کنید.

از پوکه به طور مستقیم از کیسه به مخلوط گلدان استفاده کنید یا آن را با میکروب ها و مواد مغذی مفید تری اشباع کنید. این فرایند به عنوان سوپرشارژ یا فعال سازی شناخته می شود. برای فعال کردن پوکه، آن را قبل از افزودن آن به خاک باغچه، حداقل به مدت یک روز خیس کنید.

 

مطالعات مرتبط:

نحوه تشخیص بهترین و مرغوب ترین پوکه برای مصارف مختلف

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۲۱
ziba zibaro

 

اقامت دائم ترکیه یعنی چه؟

کسی اقامت دائم ترکیه دارد که حق زندگی نامحدود در ترکیه  را دریافت کرده است. به ساکنان دائمی چیزی گفته می شود که به آن "گرین کارت" می گویند، که یک کارت شناسایی عکس دار است که وضعیت آنها را ثابت می کند و آنها را برای زندگی دائم در ترکیه مجاز می دارد.

دریافت مجوز کار و اقامت خانواده، از مزایای اقامت دائم در ترکیه

مجوز کار و اقامت خانواده در ترکیه

اقامت دائم در ترکیه شامل حق کار در ترکیه و درخواست برای اعضای نزدیک خانواده (همسر و فرزندان مجرد) برای دریافت اقامت دائم و پیوستن به شما است. با این حال، اعضای خانواده شما "خویشاوندان ترجیحی" تلقی می شوند، به این معنی که تنها تعداد محدودی ویزای مهاجرت در سال برای چنین افرادی در دسترس است و بنابراین لیست انتظار ایجاد شده است. آنها به احتمال زیاد حداقل پنج سال را در لیست انتظار سپری خواهند کرد تا به آنها اجازه ورود یا ماندن در ترکیه  یا گرفتن گرین کارت داده شود.

افرادی که گرین کارت کشور ترکیه را دارند هر بار که به خارج از ترکیه سفر می کنید، باید گذرنامه آن کشور را همراه خود و همچنین گرین کارت ترکیه را همراه داشته باشید. از کارت سبز خود برای ورود مجدد به ترکیه استفاده خواهید کرد.

محدودیت های اقامت دائم نسبت به شهروندی ترکیه

محدودیت حق رای

با این حال، محدودیت های مهمی در حقوق اقامت دائم وجود دارد. شما هیچ حقی برای رای دادن در انتخابات ترکیه ندارید و در صورت انجام این کار می توانید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید و شانس خود را برای شهروندی از دست دهید.

محدودیت خروج طولانی مدت

اگر ترکیه را به قصد ساختن خانه خود در جایی دیگر ترک کنید، به نظر می رسد که اقامت و گرین کارت خود را رها کرده اید. برخلاف تصور رایج، شما می توانید اقامت خود را در کمتر از یک روز ترک کنید. با این حال، این درست است که مقامات مهاجرت در صورت گذراندن بیش از شش ماه در خارج از ترکیه، نگاه دقیق تری خواهند داشت.

و اگر بیش از 12 ماه را در خارج از ترکیه سپری کنید، مقامات تصور می کنند که شما محل اقامت خود را رها کرده اید و در نبردی سخت خواهید داشت که آنها را متقاعد خواهد کرد. اگر قصد دارید ترکیه را برای مدت بیش از 12 ماه ترک کنید، بهتر است ابتدا مجوز ورود مجدد را دریافت کنید.

 

پس از بازگشت از سفر، مشمول همان دلایل غیرقابل قبول هستید که هنگام دریافت اولین کارت سبز با آن روبرو شدید. بنابراین، به عنوان مثال، اگر از کمک دولتی یا رفاه دریافت کرده اید، ممکن است به عنوان یک هزینه عمومی در مرز حذف شوید.

امکان باطل شدن اقامت دائم

یکی دیگر از محدودیت های مهم در مورد اقامت دائم قانونی این است که آنها مشروط به شرایط اخراج شدن هستند. اگر مرتکب جرایم یا نقض های امنیتی خاصی شده اید یا حتی در مورد تغییر آدرس خود اطلاع نداده اید، می توانید در مراحل رسیدگی قرار گرفته و از ترکیه اخراج شوید.

پس از مدت زمان مشخص (پنج سال در اکثر موارد) ساکنان دائمی که دارای ویژگی های اخلاقی خوبی بوده و می توانند صحبت کنند، بخوانند و بنویسند و در امتحان تاریخ و دولت ترکیه قبول شوند، می توانند برای تابعیت و شهروندی ترکیه اقدام کنند.

شهروندی ترکیه به چه معناست

شهروندی ترکیه

افراد می توانند از طریق تولد در ترکیه، از طریق والدین شهروند ترکیه یی (بسته به قوانین موجود در زمان تولد)، یا از طریق فرآیندی که به عنوان تابعیت شناخته می شود، شهروند ترکیه شوند.

یک شهروند ترکیه ای واجد شرایط دریافت گذرنامه ترکیه ای است که توسط وزارت خارجه ترکیه صادر می شود. بسیاری از کشورها اجازه سفر بدون ویزا به شهروندان ترکیه ای را می دهند.

یک شهروند ترکیه ای می تواند در هر زمان بدون مشروط به دلایل عدم پذیرش یا نیاز به مجوز ورود مجدد، ترکیه را ترک کرده و دوباره وارد ترکیه شود. هیچ محدودیتی برای تعداد روزهایی که یک شهروند می تواند خارج از ترکیه بماند وجود ندارد.

شهروندان ترکیه ای می توانند در انتخابات فدرال و محلی ترکیه رای دهند، مشاغل دولتی خاصی را در اختیار داشته باشند و در هیئت منصفه حضور داشته باشند. بسیاری از کمک های دولتی فدرال و ایالتی، بورسیه تحصیلی و سایر مزایا فقط برای شهروندان ترکیه در دسترس است.

به عنوان یک شهروند ترکیه، می توانید تعدادی از بستگان خود را برای مهاجرت تقاضا کنید. همسرتان، فرزندان مجرد زیر 21 سال و والدین شما خویشاوندان فوری محسوب می شوند و به محض این که بتوانید تمام مدارک و مصاحبه ها را پشت سر بگذارید، واجد شرایط مهاجرت خواهند بود.

فرزندان متاهل و فرزندان بالای 21 سال شما و همچنین برادران و خواهران شما از خویشاوندان ترجیح داده می شوند و می توان آنها را در لیست انتظار مهاجرت قرار داد. (با این حال، ممکن است چندین سال طول بکشد، به ویژه برای خواهر و برادر.)

مطالب مرتبط:

سرمایه گذاری در ترکیه و دلیل منطقی برای آن

خرید ملک در اروپا یا ترکیه؟ کدام یک بهتر است؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۱۱
ziba zibaro

ارتباط کشاورزی و پوکه

شاید خیلی از منافع و کاربرد های پوکه معدنی را در کشاورزی شنیده باشید؛ اما ندانید چرا؟ همانگونه که از اصطلاح پوکه معدنی مشخص است، یک سنگ دارای مواد معدنی می باشد. مواد معدنی نیز برای زمین های کشاورزی حکم یک تقویت کننده را دارند. در نتیجه از پوکه می توان در کشاورزی و تقویت زمین های کشاورزی استفاده کرد. در ادامه انواع استفاده ها و کاربرد پوکه معدنی در کشاورزی را بررسی می کنیم.


استفاده از پوکه برای رشد سریع محصول کشاورزی


نحوه استفاده از پوکه معدنی در کشاورزی

این فعالیت پیچیدگی چندانی ندارد. پوکه های معدنی ریز دانه را به صورت منظم و در اندازه های مناسب روی زمین های کشاورزی قرار داده به صورتی که بتواند به کل زمین مواد معدنی مناسبی تزریق کند. سپس با شخم زدن زمین و آبیاری آن املاح معدنی موجود در پوکه معدنی در خاک تزریق می شود و باعث تقویت مزارع کشاورزی می شود.

پوکه استفاده شده در گلخانه ها


پوکه برای چه زمین هایی ضرورت دارد؟

  • در زمین هایی که مواد معدنی لازم برای رشد بذر را ندارند
  • اصلاح خاک های تقریبا مرده
  • برای تکثیر چمن ها و گیاهان غییر کشاورزی
  • در خاک هایی که محصولات کشاورزی در آن به خوبی رشد نمی کنند
  • در زمینهای هیدورپونیک (کشت در آب )

بیشتر بخوانید: دلایل بهبود خاک توسط پوکه معدنی

پوکه ریز ماسه ای که کنار محصول کشاورزی ریخته می شود


نحوه تاثیر گذاری پوکه در خاک های کشاورزی

  • پوکه در مرحله اول به دلیل تزریق مواد آلی به خاک و در مرحله بعدی به دلیل متخلخل بودن و نگه داری رطوبت می تواند برای کشاورزی رشد بزر و هم چنین اصلاح خاک بسیار موثر است.
  • پوکه همچنین می تواند میزان اکسیژن رسانی به گیاه و خاک را چند برابر کند و همچنین توزیع یکسان آب و رطوبت را در سر تا سر زمین تضمین می کند.
  • پومیس حتی می تواند از نوسانات میزان مواد آلی خاک جلوگیری کرده و باعث شود مزارع کشاورزی در دوره های مختلف میزان معقول محصول را بهره آورند.
  • پوکه معدنی همچنان می تواند میزان ابتلا محصولات کشاورزی به بیماری های خاص را کاهش دهد و به زبان دیگر باعث استریل بودن خاک می شود.

منبع:

https://pke-buy.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۳۱
ziba zibaro

خلاصه

گرفتن اقامت دائم؛ نه به سادگی اخذ اقامت موقت است، نه به سختی شهروندی ترکیه. قطعا برای اخذ اقامت دائم در ابتدا باید در ترکیه به مدت حداقل 3 سال اقامت بدون سوء پیشینه داشته و 5 تا 8 سال نیز تمدید اقامت کرده باشید.

1 بهمن 1399

اخذ اقامت دائم در ترکیه؛ شرایط، مدارک و نحوه دریافت آن 

 

گرفتن اقامت دائم؛ نه به سادگی اخذ اقامت موقت است، نه به سختی شهروندی ترکیه. قطعا برای اخذ اقامت دائم در ابتدا باید در ترکیه به مدت حداقل 3 سال اقامت بدون سوء پیشینه داشته و 5 تا 8 سال نیز تمدید اقامت کرده باشید. بیشتر افراد اقامت دائم را با تابعیت و شهروندی ترکیه اشتباه می گیرند، در حالی که این دو از جهت محدودیت های اقامتی در اقامت دائم، متفاوت هستند. به مفهوم دیگر شهروندی به معنی داشتن تمام حقوق یک شهروند ترکیه ای است، در حالی که اقامت دائم؛ یعنی مجاز به ماندن در ترکیه بدون تمدید اقامت. در این مقاله شما را با تمام شرایط و نکات اخذ اقامت دائم آشنا کرده و تعریف جامعی از آن را ارائه خواهیم کرد.


رویه و شرایط اخذ اقامت دائم در ترکیه
 

رویه و شرایط اخذ اقامت دائم در ترکیه


شما با دریافت اقامت دائم ترکیه؛ دیگر نیازی به تمدید هر ساله اقامت خود ندارید و مجوز حضور شما بدون انجام کارهای اداری به صورت دائمی صادر می شود. در نتیجه اگر شرایط دریافت تابعیت و شهروندی ترکیه را ندارید و از تمدید هر ساله اقامت ترکیه خسته شده اید؛ می توانید با توجه به مدارک و شرایط مورد نیاز که در ادامه شرح خواهیم داد، اقامت دائم ترکیه دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: قوانین 2021 اقامت ترکیه

ابتدا از طریق یکی از روش های پیشنهادی اقامت ترکیه بگیرید


همانگونه که در ابتدا توضیح دادیم برای دریافت اقامت دائم در ابتدا باید به چند روش زیر اقامت ترکیه را دریافت و پس از چند سال با توجه به شرایط، اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید. در نتیجه اگر روش های اخذ اقامت ترکیه را فراموش کرده اید؛ می توانید پس از تکمیل فرم راندوو از طریق لینک های زیر در رابطه با آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.
 

شرایط و مدارک مورد نیاز ترکیه برای صدور اقامت دائم


افرادی که در ترکیه اقامت دارند می توانند با فراهم آمدن یک دسته شرایط؛ جهت اخذ اقامت دائم درخواست دهند. ما این شرایط را به صورت واضح در ادامه لیست کرده ایم و خواهشمندیم که با دقت آن ها بررسی کرده و در صورت داشتن شبهه در موارد با ما تماس حاصل فرمایید.
 

  • فرد بایددر طول 3 سال قبل از اقدام سوء پیشینه نداشته و هیچ تهدیدی علیه قوانین و دولت ترکیه و نظم عمومی نباشد
  • داشتن حداقل 5 سال اقامت دائم و حضور دائم و یا 8 سال حضور نا کامل، اما تمدید اقامت ترکیه در این چند سال انجام شده باشد
  • فرم درخواست اخذ اقامت دائم دریافت و پر کنید
  • درخواست اقامت دائم ( که مدارکی از جمله؛ مجوز اقامت قبلی، گذرنامه، دو قطعه عکس و آدرس پیشنیاز های اصلی آن است)
  • نباید در مدت 3 سال قبل از درخواست اقامت دائم، از مراکز غیر دولتی کمک اجتماعی دریافت کرده باشید
  • باید توان پرداخت هزینه های مالی و تامین معیشت خود و خانواده خود را داشته باشد
  • مقیم باید بیمه درمانی داشته باشد

 

شرایط و مدارک مورد نیاز ترکیه برای صدور اقامت دائم
 

جهت اخذ اقامت دائم، 6 نکته زیر را در نظر داشته باشید


1. اگر شما اقامت خود را از طریق دانشگاه و تحصیل در ترکیه آغاز کرده اید؛ باید بدانید هر چند سال که از اقامت تحصیلی شما بگذرد، نصف آن به عنوان میزان سال های مورد نیاز برای اقامت دائم، یعنی اگر به عنوان مثال 4 سال در دانشگاه ترکیه تحصیل کرده باشید و خواهان دریافت اقامت دائم باشید؛ تنها 2 سال آن از 5 سال پیش نیاز برای اقامت دائم محاسبه می شود. البته در این مورد موارد زیادی است که با توجه به شرایطی تعداد بیشتر سال های تحصیل را در نظر می گیرند.

2. اقامت دائم به پناهندگان یا اقامتگاه بشردوستانه و همچنین به کسانی که تحت حمایت موقت قرار دارند، تعلق نخواهد گرفت.

3. افرادی اقامت دائم ترکیه دریافت کنند؛ از بیشتر مزایا و حقوق شهروندی به استثنا چند مورد رای در انتخابات، کار در اداره های عمومی و واردات اتوموبیل، برخوردار هستند.

4. کسی که اقامت دائم ترکیه دریافت کند از خدمت سربازی معاف می شود.

5.مجوز اقامت دائم برای زمان نامحدود ارائه شده و همچنین باید حقوق بیمه شده خود را حفظ کنید.

6. نباید بیش از یک سال بدون دلایل پزشکی و خدمات اجباری، در خارج از ترکیه اقامت داشته باشید


نتیجه گیری

با توجه به مطالب فوق، داشتن اقامت دائم برای افرادی که می خواهند به مدت طولانی در ترکیه بمانند و یا در آنجا زندگی کنند، بیار مفید بوده و مزایای اقامت در ترکیه را بیشتر خواهد کرد و لازم نیست هر ساله تمام کارهایی که از اول انجام داده اند را دوباره انجام دهند. با توجه به مطالب فوق؛ ابتده اقامت کوتاه مدت را از طریق روش های عرض شده دریافت و سپس می توانید هنگام مهیا شدن شرایط، درخواست اقامت دائم دهید. در صورت داشتن هر گونه  سوال و درخواستی با ما تماس بگیرید.

 

برگرفته از: http://wtthome.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۰۰ ، ۱۳:۴۱
ziba zibaro

کاشت ابرو یک جراحی زیبایی است که یک تکه مو را به ابروها منتقل می کند. هدف از این کار برداشتن ابرو از این کاشت ها و کاملتر نشان دادن ناحیه چشم است. این روند با مصرف فولیکول های موی خود افراد انجام می شود.

 

کاشت ابرو چیست؟

با ظهور تکنیک های کاشت مو جدید و تصفیه شده در دهه 1990 ، کاشت ابرو امکان پذیر شد. کاشت موی ابرو اگرچه بیش از 20 سال است که انجام می شود ، اما اخیراً با روند کنونی ظاهر کاملتر ابرو محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. به لطف فن آوری در حال توسعه و تکنیک های پزشکی ، امروزه پیوند ابرو به راحتی انجام می شود.

 

کاشت ابرو روشی است که توسط پزشکان باتجربه انجام می شود. کاشت ابرو را می توان به طور کلی یک کاربرد زیبایی شناختی نامید. این عمل در کلینیک های مورد تأیید وزارت بهداشت انجام می شود. این کاربرد را می توان با تکنیک DHI مورد استفاده در کاشت مو نیز انجام داد. برای افرادی که مایل به کاشت ابرو هستند ، تکنیک DHI به دلیل سهولت ، بدون مشکل توسط پزشکان قابل انجام است.

 

جراح نه تنها موهای فردی ، بلکه فولیکول های مو را نیز منتقل می کند. بعد از بیهوشی عمومی ، جراح یک برش کوچک در ناحیه اهدا کننده فولیکول مو و ناحیه پیوند ابرو ایجاد می کند. کل روند حدود 2-3 ساعت طول می کشد.

 

کاشت ابرو بهترین راه برای دستیابی به ابروهای سه بعدی دائمی است. با کاشت ، موهای خود را به طور معمول از پشت سر به ناحیه ابرو منتقل می کنید تا یک ابرو جدید و پرتر ایجاد کنید. مو به طور طبیعی رشد می کند و دائمی است. میکروبلیدینگ روشی است که در آن از رنگدانه برای ایجاد ظاهر مو در خارجی ترین لایه های پوست استفاده می شود. این فرآیند مو واقعی نیست ، جلوه ای سه بعدی نمی دهد و به مرور زمان کمرنگ می شود ، بنابراین این فرآیندی است که برای حفظ نتایج باید تکرار شود.

 

آیا پیوند ابرو دردناک است؟

این روش دردناک نیست زیرا از بی حسی موضعی و آرام بخشی دهان استفاده می شود. پس از آن ، ممکن است در ناحیه اهدا کننده در پشت سر خود درد داشته باشید که در عرض 24-48 ساعت برطرف شود. ناحیه ابرو معمولاً بدون درد است زیرا موها خیلی سطحی کاشته می شوند.

 

مانند هر روش جراحی ، خطر خونریزی ، اسکار و عفونت علاوه بر درد وجود دارد. برای جلوگیری از خطر ابتلا به عفونت ، همیشه می توان مسکن و آنتی بیوتیک تجویز کرد. چنین عوارضی بسیار نادر است. با این حال ، افراد ممکن است با توجه به نوع پوست خود واکنش های آلرژیک مختلفی داشته باشند. به منظور جلوگیری از چنین واکنشهای آلرژیک ، آزمایشات دقیقاً قبل از کاربردهایی مانند کاشت ابرو انجام می شود.

آیا نتایج کاشت دائمی است؟

کاشت مو باید در دستان یک جراح باتجربه باشد که بتواند کاندیداهای مناسبی را برای این عمل انتخاب کند. از آنجا که این فرایندها با استفاده از ریشه های موی خود فرد انجام می شود ، از ظاهر طبیعی و ماندگاری آن اطمینان حاصل می شود. بعد از اینکه از پیازهای مو در کاشت ابرو استفاده شد ، باید مدتی طول بکشد تا موهای ابرو رشد کنند.

 

مزایا و معایب کاشت ابرو

کسانی که کاشت ابرو انجام داده اند می بینند که ابروهای جدید طبیعی به نظر می رسند زیرا متعلق به شما هستند. این روش همچنین ممکن است نیاز به آرایش چشم را محدود کند. با این حال ، معایب این روش نیز گزارش شده است.

 

اول ، این یک عملیات گران است. همچنین ممکن است چندین ماه طول بکشد تا فولیکول های جدید مورد توجه قرار گیرند ، یعنی نتایج قابل مشاهده ، تا نتایج کامل نشان داده شوند. سرانجام ، ممکن است این فولیکول های جدید موهای جدید تولید نکنند.

 

پیوند ابرو چگونه بهبود می یابد؟

زمان بهبودی برای پیوند ابرو نسبتاً سریع است. چند روز اول در اطراف ابروهای شما پوسته ایجاد می شود. لمس آنها مهم است. ممکن است لازم باشد تا 3 هفته پس از جراحی از ورزش شدید خودداری کنید. در صورت احساس خونریزی ، تورم یا التهاب در ناحیه ، با جراح خود تماس بگیرید.

 

بعد از چند هفته می توانید ببینید که موهای کاشته شده از بین رفته اند. این کاملا طبیعی است. ابروهای جدید شما باید از چند ماه آینده شروع به رشد کنند. در این بین ، ممکن است لازم باشد موهای کاشته شده تا طول ابرو کوتاه شوند.

 

هشدارها و عوارض جانبی

یکی از خطرات پیوند ابرو عدم وجود فولیکول های جدید مو است. در چنین مواردی ، ممکن است لازم باشد در آینده این روش را دوباره انجام دهید. همچنین خطرات مرتبط با خود جراحی وجود دارد. در مورد عوارض احتمالی زیر با جراح خود صحبت کنید:

 

  • خون ریزی بیش از حد
  • آسیب عصبی
  • تورم
  • عفونت
  • جای زخم

قبل از پیوند ابرو ، جراح سابقه پزشکی شما را با شما مرور می کند. حتماً وضعیت سلامتی زمینه ای خود و همه داروها و مکمل هایی را که در حال حاضر مصرف می کنید توصیف کنید. ابرو ممکن است در موارد زیر مناسب نباشد:

  • بیماری خونریزی دهنده
  • عوارض جراحی پلاستیک

 

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

کاشت ابرو به عنوان یک عمل زیبایی در نظر گرفته می شود. این معمولاً به این معنی است که شما تحت پوشش بیمه درمانی نیستید. کاشت ابرو مانند سایر روش های زیبایی از جمله تزریق است. قیمت دقیق کاشت ابرو به نیازهای شخصی ، ارائه دهنده و محل زندگی شما بستگی دارد.

 

استثنا در بیمه درمانی زمانی است که برای ریزش مو به دلیل تصادفات یا شرایط پزشکی زمینه ای به ابرو نیاز باشد. با این حال ، چنین شرایطی کمتر معمول است. با این حال ، شما مسئول کلیه کسرهای مورد نیاز برای طرح بیمه خود هستید.

 

جدا از اولین مرحله در کاشت ابرو ، آگاهی از هزینه های احتمالی نیز مهم است. به عنوان مثال ، اگر پس از مرحله بهبودی به کاشت های اضافی نیاز باشد ، باید هزینه آنها را با هزینه ارائه دهنده پرداخت کنید.

 

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی گزینه های پرداختی دارند که به بیماران کمک می کند هزینه عمل های زیبایی را بپوشانند. تخفیف های ویژه در قالب برنامه های مالی یا پرداختی ارائه می شود. قبل از رزرو کاشت ابرو با کلینیک ها در مورد این گزینه ها تماس بگیرید.

کلینیک زیبایی النا خدمات کاشت ابروی حرفه ای را با متبحرترین جراحان زیبایی و جدید ترین روش های کاشت به شما ارائه می دهد. برای مشاوره کاشت ابرو و اطلاع از هزینه کاشت اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط : 

انتخاب بهترین کلینیک کاشت ابرو

کاشت ابروی خود را ماندگار کنید

آیا ریزش موی شدید دارید؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۰۰ ، ۱۷:۴۱
ziba zibaro