اطلاعات عمومی

ارتقای اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی

ارتقای اطلاعات عمومی

همه چیز درباره ایمپلنت دندان یک روزه

شنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۰۵:۵۲ ب.ظ

ایمپلنت دندان بهترین روش کاشت دندان است، اما چیزی که بسیاری از بیماران را درباره انجام این تکنیک دندانپزشکی زیبایی مردد میکند، طولانی بودن زمان آن است. پروسه ایمپلنت دندان معمولی بین 3 تا 6 ماه طول میکشد و در طی این مدت افراد با مشکلات زیادی در جویدن غذا و ظاهر خود مواجه می شوند. ایمپلنت دندان یک روزه چاره مشکل این بیماران است. ایمپلنت یک روزه یک روش جدید و عالی برای افرادی می باشد که به سرعت در صدد جایگزین دندان از دست داده خود هستند. با روش ایمپلنت دندان یک روزه، دندان های بسیار محکم و طبیعی را در مدت یک روز داشته باشید.

ایمپلنت دندان یک روزه چیست؟

ایمپلنت دندان یک روزه در یک روز انجام‌ می شود و ایمپلنت را با دندان آسیب دیده جایگزین می کنند. این روش زمان جراحی دندان را بسیار کاهش داده است و دیگر به مدت طولانی جای دندان خالی نمی‌ماند و تنها در عرض یک روز ایمپلنت جای خالی آن را می‌گیرد. همچنین این تکنیک به سرعت زیبایی و جذابیت به افراد باز گردد. اگر‌ برای فردی سرعت در انجام کاشت دندان اهمیت بالایی دارد، ایمپلنت یک روزه یک روش عالی برای شخص می‌باشد. در روش ایمپلنت دندان در یک روز دیگر‌ نیاز نیست برای جوش خوردن ایمپلنت منتظر بمانید. همان روز اول ایمپلنت درون دندان نصب می شود و روکش موقت نیز بر روی آن سوار می‌گردد. این روکش موقتی می باشد و تا زمان حاضر شدن روکش دائمی بر روی پایه ایمپلنت سوار می شود.

ایمپلنت دندان یک روزه روشی است که کشیدن و کاشت دندان در یک روز انجام می شود.

مزایای ایمپلنت یک روزه

بزرگترین مزیت ایمپلنت دندانی یک روزه سرعت بالای آن است اما این روش فواید دیگری هم دارد از جمله:

  • نتیجه فوری
  • دوره بهبودی کوتاه
  • حفظ شدن حالت طبیعی دندان
  • کاهش چین و چروک صورت به خاطر از دست دادن بافت های استخوانی
  • کاهش نگرانی و ناراحتی ها بیمار
  • کاهش عوارض احتمالی ایمپلنت دندان
  • درمان مقرون به صرفه
  • روش دائمی و ثابت

ایمپلنت دندان یک روزه نیازمند مراقبت روزانه و مداوم است. اگر از این نوع ایمپلنت دندان به صورت درست و مرتب نگهداری شود می توان گفت یک روشی دائمی و بلند مدت می‌باشد که بیمار را از عوارض های زیادی که در پی‌ نداشتن دندان گریبان گیرش خواهد شد، نجات می دهد.

عوارض ایمپلنت در یک روز

ایمپلنت دندان در یک روز دارای مزایا و معایبی می باشد. در پاراگراف قبل مزایا آن را گفتیم و حالا می خواهیم در رابطه با معایب آن صحبت کنیم. ایمپلنت دندان یک روزه فقط یک عیب بزرگ دارد که آن احتمال شکست ایمپلنت است. هر تکنولوژی جدیدی احتمال ریسک را خواهد داشت و ممکن است در صورت خطا در محاسبات با شکست روبرو شود. به علت اینکه زمان کمی برای کاشت در نظر گرفته می شود خطر شکست در این روش وجود خواهد داشت. پس قبل از انجام این روش باید عیب آن را نیز بدانید تا بتوانید تصمیم‌گیری درستی انجام دهید.

ایمپلنت دندان یک روزه برای چه افرادی گزینه مناسبی است؟

این روش با توجه به معایبی که از آن‌ گفته شد بیشتر برای افرادی که تراکم‌ زیادی در قسمت استخوان فک دارند مناسب است. افرادی که استخوان فک آنها محکم است، قسمت استخوان فک کاندیدهای‌ مناسبی برای انجام ایمپلنت یک روزه می باشند. دندانپزشک در این افراد به راحتی می تواند این روش را پیاده سازی کند.

تفاوت ایمپلنت یک روزه و ایمپلنت فوری

می‌ توان گفت ایمپلنت دندان یک روزه و ایمپلنت فوری هیچ تفاوتی ندارند و هر دو یک روش می باشند. در این روش جراح بدون هیچ خونریزی و دردی در کمترین زمان ممکن اقدام به نصب ایمپلنت و همچنین قرار دادن تاج بر روی آن می کند. دیگر نیازی نیست بیمار تا چند ماه منتظر بماند تا ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد. تنها در یک روز این روش برای اصلاح دندان از دست رفته انجام می‌گیرد.

مراحل ایمپلنت دندان یک روزه

مراحل ایمپلنت دندان یک روزه دقیقا مانند ایمپلنت به روش سنتی می باشد. در این روش نیز مانند روش سنتی، پایه باید درون استخوان فک قرار بگیرد و جوش بخورد. تفاوتی که این دو روش با هم دارند این است که در روش ایمپلنت یک روزه تاج موقتی دندان در همان روز بر روی پایه سوار و نصب می شود و تا آماده شدن تاج اصلی، تاج موقت بر روی پایه نصب می ماند، اما در روش سنتی یک زمان طولانی باید سپری شود تا پایه درون استخوان فک جوش بخورد. پس از این زمان چند ماهه تاج بر روی پایه سوار می گردد. مراحل ایمپلنت دندان یک روزه به ترتیب عبارتند از:

  1. قبل از انجام دادن این روش باید چند مرحله شامل عکسبرداری، تست با اشعه ایکس، سی تی اسکن و… صورت گیرد. با استفاده از نتایج به دست آمده پزشک می تواند نحوه کار و روش انجام را مشخص کند.
  2. در ایمپلنت دندان یک روزه جراح ابتدا بی حسی کامل را بر روی لثه فرد متقاضی انجام می دهد و سپس پایه را درون استخوان فک نصب می کند.
  3. پس از این مرحله تاج موقت دندان بر روی پایه سوار می شود.

مراحل ایمپلنت دندان یک روزه


شرایط لازم برای کاشت دندان در یک روز چیست؟

برای انجام ایمپلنت دندان در یک روز همه افراد واجد شرایط انجام آن نیستند. افرادی که میخواهند برای اجرای کاشت دندان یک روزه کاندید شوند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • اولین شرط لازم برای انجام این روش، تراکم بالا در استخوان فک می باشد. این یک شرط لازم‌ می باشد که پزشک معالج با انجام آزمایشها و تست های مختلف می تواند صحت این موضوع را تشخیص دهد.
  • داشتن لثه ای سفت و سالم نیز یکی دیگر از شروط اجرای ایمپلنت دندان در یک روز می باشد.
  • نداشتن بیماری های زمینه ای کنترل نشده هم از شروط دیگر آن می باشد.
  • ارتفاع کافی استخوان فک در قسمت کاشتدندان نیز از آن شرطی می باشد که بسیار مهم و حائز اهمیت است.

این روش را برای افرادی که در اثر ضربه و حادثه دندان خود را از دست داده اند استفاده می‌کنند. همچنین مواردی مانند جذب مجدد ریشه، وجود حفره های بزرگ درون لثه که قابل درمان نمی‌ باشند، وجود بیماری پریودنتال که سبب تحرک دندان می شود و… عواملی هستند که سبب می شود از ایمپلنت دندان یک روزه برای این اشخاص استفاده گردد.

قیمت ایمپلنت دندان یک روزه در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان هرگز ثابت نبوده و کاشت دندان یک روزه هم از این قاعده مستثنی نیست. قیمت ایمپلنت دندان در یک روز بستگی‌ به عوامل مختلفی دارد. میزان مشکلات در فک و دندان متقاضی وجود دارند یکی از عواملی می‌باشد که در تعیین این قیمت اثرگذار است. قیمت مواد دندان پزشکی در سال ۱۴۰۱ از دیگر مواردی می باشد که می تواند بر روی این قیمت تمام شده تاثیر بگذارد. همچنین داشتن تبحر و تخصص بالای پزشک نیز یکی دیگر از عوامل مهم‌در تعیین هزینه ایمپلنت دندان یک روزه می باشد.

فیلم ایمپلنت دندان یک روزه

اگر شما متقاضی اجرای ایمپلنت دندان یک روزه هستید و یا در مورد این روش کنجکاو می‌باشید می توانید با یک سرچ ساده در اینترنت به فیلم های آن دست پیدا کنید، اما متخصصان کلینیک ایرانمهر کار شما را آسان کرده اند. ما در ویدیو زیر مراحل کاشت دندان در یک روز را به شما نشان داده ایم.


دیدن فیلم ایمپلنت دندان یک روزه سبب می شود تمام مراحل انجام این روش را به طور کامل مشاهده کنید و اگر ترسی در این‌ زمینه دارید به طور کامل ترس شما بعد از دیدن فیلم های آن از بین خواهد رفت. پزشکان‌ معتقد هستند بیماران بهتر است قبل از انجام این روش فیلم های آن را مشاهده کنند تا بتوانند به درستی در این زمینه تصمیم‌ بگیرند.

مراقبت های بعد از کاشت دندان یک روزه

مراقبت های ایمپلنت دندان یک روزه مانند مراقبت و نگهداری دندان اصلی می باشد. زدن مسواک حداقل دوبار در روز یکی از مراقبت های اصلی آن است. استفاده از نخ دندان نیز عامل مهم بعدی می‌باشد. بعد از انجام این کار باید سالی دوبار حداقل به دندانپزشک مربوطه مراجعه کنید و توسط او معاینه شوید. همچنین نباید مواد غذایی سفت و سخت را با دندان خود بجویید و از انجام این کار باید پرهیز کنید.

روش مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان یک روزه

سوالات متداول

آیا ایمپلنت های دندانی فوری را می توان همزمان با عمل پیوند استخوان کاشت؟

در جواب این سوال می توان‌ گفت بله، زیرا عمل پیوند استخوان یکی از ان مواردی می باشد که در صورت ضعیف بودن استخوان این ناحیه حتما باید انجام‌ پذیرد. این روش موقعی انجام‌ می‌پذیرد که جراحتی در ناحیه فک ایجاد شده باشد، همچنین به دلیل وجود عفونت عمیق در لثه، ساختار فک نیز تحلیل رفته باشد. در کل انجام آن منوط به تشخیص و صلاحدید پزشک معالج می‌باشد.

طول عمر و ماندگاری ایمپلنت دندان در یک روز چقدر است؟

در صورت رسیدگی دقیق به ایمپلنت دندان یک روزه می‌توان‌ گفت این دندان ها تا پایان عمر شخص می توانند ماندگار باشند. البته این ادعا موقعی انجام می‌گیرد که حتما فرد توسط دندانپزشک‌ مربوطه سالی دو بار معاینه شود. همچنین استفاده از مسواک حداقل روزی دوبار و استفاده از نخ دندان حداقل روزی یکبار را نیز به صورت مداوم انجام دهد. البته باید در نظر داشت که عمر روکش این نوع دندان ها محدود می باشد و چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ سال عمر مفید این روکش ها است. البته این موضوع را حتما در نظر داشته باشید که رعایت بهداشت دهان و دندان سبب افزایش طول عمر ایمپلنت دندان و روکش آن می شود.

اجرای ایمپلنت دندان یک روزه در کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر

در این مقاله در رابطه با روش ایمپلنت دندان یک روزه و تمام نکات مربوط به آن صحبت کردیم. اگر شما هم قصد انجام ایمپلنت دندان در یک روز را دارید ابتدا مزایا، معایب، شرایط و قیمت آن را که در این مقاله ذکر شد را مطالعه نمایید و سپس برای معاینه و اجرا به بهترین کلینیک غرب تهران یعنی کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر مراجعه نمایید.
شماره تلفن کلینیک ایران مهر : 44451627-021

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی