اطلاعات عمومی

ارتقای اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی

ارتقای اطلاعات عمومی

بسیاری از ما زیاد به تشک های خود فکر نمی کنیم، که با توجه به اینکه چقدر از زندگی خود را صرف آن می کنیم، عجیب است. فقط به این دلیل که در بیشتر آن ساعات بیهوش هستیم، اهمیت تختخوابمان را کم نمی‌کند. در واقع برعکس است! ما حداقل 7 ساعت ازهرروز زندگیمان را در تخت خواب هستیم و اصلا رقم کمی برای زمان زندگی یک نفر نیست. به همین دلیل چند دلیل محکم برای تعویض تشک بی کیفیت خود به یک تشک طبیاستاندارد آماده کرده ایم.

مدت زمانی که به طور منطقی می توانید انتظار داشته باشید تخت خود را نگه دارید بسته به اینکه از چه کسی می خواهید متفاوت است. سازندگان تشک هر هشت سال یک بار را برای تعویض تشک به شما می گویند. اما یک تشک باکیفیت از برند خوب، قطعا بیش از 10 سال هم می تواند پاسخگوی خواب شما باشد.

تشک نامناسب و درد کمر

تشک بیکیفیت چه عوارضی دارد؟

اگر فکرمی کنید که خواب، خواب است، چه روی پتو و چه روی تشک! کاملا در اشتباه هستید! یک تشک که عمر آن تمام شده و یا از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، می تواند آثار منفی زیر را داشته باشد:

  • بد خوابی و بی خوابی، که خود عامل افسردگی، بی انگیزگی، بی حوصلگی، بی اعصابی و کلی عوارض دیگر می شود.
  • فشار زیاد بر ستون فقرات، کمر، شانه ها و لگن که می تواند در مرور زمان، به گود شدن یا برآمدگی پشت شما و بهم ریختن استایل شما منجر شوند.
  • در افرادی که دیسک کمر یا ارتروز گردن دارند، کاملا ضروری است که از تشکهای استاندارد طبی در محصولات خواب خود استفاده کنند.
  • افزایش در زانو، کمر، عضلات و گردن که در صورت عدم پیگیری آن، عوارض دائمی بر جای خواهد گذاشت.
  • تشدید حساسیت پوست.
  • عدم استراحت کافی و ترمیم سیستم های آسیب دیده بدن در طول استراحت شبانه.
  • بدفرم شدم بدن کودکان به واسطهاستفاده از تشک نامناسب در بزرگسالی.

 

چند نکته در مورد تشک استاندارد

  • نوع تشک: لاتکس طبیعی و مموری فوم با چگالی بالا بیشتر از مموری فوم داخلی و کم چگالی دوام دارند.
  • کیفیت: معمولاً آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید.
  • سن و وزن شما: افراد سنگین وزن به طور طبیعی تشک را با سرعت بیشتری کمپرس می کنند یا آویزان می کنند. و با افزایش سن، نسبت به فرورفتگی‌های ظریف حساس‌تر می‌شوید.
  • سبک زندگی: اگر از تخت خود فقط برای خواب استفاده کنید و به خوبی از آن مراقبت کنید، بیشتر از چیزی که بچه ها روی آن می پرند یا سایر فعالیت های فوق برنامه تند و تیز ادامه می دهد، زنده می ماند.

کی باید به فکر خرید تشک جدید دراتاق خواب باشیم؟

اگر احساس درد دارید

تشک کهنه اغلب در وسط جایی که ما بیشترین وزن را روی آن می‌گذاریم خم می‌شود و فرومیریزد. وقتی این اتفاق می افتد، ممکن است با کمردرد، سفتی یا درد عضلات از خواب بیدار شویم. البته این فرورفتگی نیز در برخی تشک های بیکیفیت تازه هم که با نرمی زیاد، جلب توجه می کنند، اتفاق میافتد.

اگر بعد از یک شب خواب آرام متوجه شدید که این احساس را دارید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که چیز جدیدی پیدا کنید. اگر آن را برای مدت طولانی به تعویق بیندازید، درد می تواند مزمن شود و احتمال آسیب شما را افزایش دهد. درنتیجه داشتن درد عضلات، کمر و گردن دو تا دلیل می تواند داشه باشد:

  • یکی اینکه تشک شما عمر خود را به دار فانی داده است و نمی تواند از ستون فقرات شما پشتیبانی کند
  • دومی اینکهشما به تشکی با استاندارد های ارتوپدی نیاز دارید و باید بلافاصه پول خود را برای خرید تشک جدید آماده کنید.

تغییر شکل

تغییر شکل یا افتادگی زمانی اتفاق می‌افتد که سطح تخت در اثر سال‌ها تحمل وزن شما دچار فرورفتگی شود. نوار اندازه گیری خود را بیرون بیاورید و به این موضوع نگاه کنید که آیا نقاطی از افتادگی قابل مشاهده است یا خیر. برخی از شرکت‌ها این را تحت ضمانت قرار می‌دهند، مشروط بر اینکه از بقیه سطوح به خوبی مراقبت کرده باشید.

مسائل بهداشتی

ریزگردها تنها چیزی نیستند که باید نگران آن باشید. ما به عنوان انسان، خودمان خیلی بداخلاق هستیم. هنگام خواب علاوه بر سلول های پوستی، شبانه حدود یک فنجان آب نیز ترشح می کنیم. چیزی که تبخیر نمی‌شود، مستقیماً از میان ملحفه‌های ما و به تشک ما خیس می‌شود. رشد کپک و کپک را تشویق می کند.

آلرژی

این خود مایت های گرد و غبار نیستند که افراد به آن حساسیت دارند، بلکه مدفوع آنهاست که باعث خارش چشم، بثورات و مشکلات تنفسی می شود. سایر مقصران عبارتند از کپک، کپک، شوره حیوانات خانگی، گرد و غبار و گرده.

همه این موارد در طول زمان ایجاد می شوند، بنابراین هر چه مدت زمان طولانی تری روی تخت خود داشته باشید، احتمال بروز واکنش آلرژیک بیشتر می شود.

درد مفاصل

اگر صبح یا نیمه‌شب از خواب بیدار می‌شوید و احساس درد می‌کنید، تخت شما می‌تواند مقصر باشد. این احتمال وجود دارد که پشتیبانی کافی برای حفظ ستون فقرات شما در تراز نباشد. طبیعی است که سطح خواب به مرور زمان نرم‌تر شود، اما اگر بیش از حد نرم شود، یک شب پرتاب و چرخش خواهید داشت.

هنگامی که دراز می کشید، ستون فقرات شما باید یک خط طبیعی و نسبتاً مستقیم داشته باشد. وقتی یک تخت کهنه می شود، می تواند باعث فرورفتن بدن شما شود. اگر ساعت‌ها را در این موقعیت بگذرانید، احتمالاً تأثیرات آن را احساس خواهید کرد.

کمبود خواب

اگر هشت ساعت خوابیده اید، اما همچنان گیج از خواب بیدار می شوید، ممکن است تقصیر تخت شما باشد. یک یا دو شب شما را نمی کشد، اما کمبود خواب مزمن می تواند منجر به بیماری های جدی تری شود. نه تنها بدن خود را از زمان لازم برای ترمیم و بازیابی خود محروم می کنید، بلکه عدم داشتن زمان مناسب خواب باعث خواب آلودگی در طول روز، قضاوت ضعیف و تغییرات خلقی می شود.


چگونه می توانم تشخیص دهم تشک من بد است؟

برخی از علائم آشکار وجود دارد که نشان می دهد تشک بدی دارید. برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کنند. در اینجا پنج مورد اصلی ما برای جستجوی آن آورده شده است:

  • زمان زیادی طول می کشد تا بخوابید: اگر راحت نیستید، به خواب رفتن سخت تر است.
  • خسته از خواب بیدار می شوید: تشک قدیمی شما ممکن است باعث ایجاد مواردی مانند آپنه خواب یا سایر مشکلات تنفسی شود که کیفیت خواب شما را به خطر می اندازد.
  • میل جنسی شما کم است: این نشانه قطعی است که نشان می دهد به اندازه کافی Zzz دریافت نمی کنید
  • با احساس گرفتگی یا گرفتگی بینی از خواب بیدار می شوید: مگر اینکه فصل آلرژی باشد و تب یونجه داشته باشید، احتقان یا گرفتگی بیدار شدن از خواب یکی از علائم رایج حمله کنه گرد و غبار است.
  • پوست شما ضعیف به نظر می رسد یا حتی شروع به ترکیدن می کند: کمبود خواب با کیفیت باعث افزایش هورمون های استرس می شود که منجر به آکنه، از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و حتی چین و چروک می شود.

اگر کسی را می شناسید که مبتلا به سیاتیک است، احتمالاً شکایت او را دائماً در مورد آن خواهید شنید. کاملا دردناک است سیاتیک یک احساس دردناک، گزگز یا بی حس کننده در سمت یا پشت پاها است که از عصب سیاتیک (عصبی که از کمر شروع می شود و تا پاها می رسد) می گذرد. افراد این شکلی، افرادی که دیسک کمر دارند، افرادی که دیسک گردن دارند و افرادی که به سلامت خواب اهمیت زیادی میدهند، پیشنهاد می شود، محصولات باکیفیت خواب خریداری کنند. پیشنهاد می کنم از کالاهای خواب فروشگاه ژرمن کالا دیدن فرمائید.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی